نمای ساختمان‌ها تابلویی از فرهنگ شهر است

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر قم، هر مجتمع زیستی را یک عامل تمدن‌ساز دانست و گفت: نمای تک‌تک ساختمان‌ها که امروز در شهر قم احداث می‌شود تابلویی است که در بلندمدت بر فرهنگ قم تأثیر خواهد گذاشت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نمای ساختمان‌ها تابلویی از فرهنگ شهر است
شناسه : 77335 | انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، روح الله امراللهی در یکصد و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم، اظهار داشت: روز ملی شهرسازی روزی است که باید آن را به همه شهروندان شهر ساز تبریک گفت.

وی، هر مجتمع زیستی را یک عامل تمدن ساز دانست و افزود: هر مجتمع زیستی محلی برای تولد تمدن و فرهنگ است، لذا اندیشیدن به شکل و ساخت مجتمع زیستی بسیار مهم و لازم است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر قم تصریح کرد: امروز تک‌تک شهروندان یک شهرساز هستند و نمای تک‌تک ساختمان‌ها که امروز در شهر قم احداث می‌شود، تابلویی است که در بلندمدت بر فرهنگ قم تأثیر خواهد گذاشت.

وی از مردم قم خواست با توجه و اهمیت نمای ساختمان‌ها، در توسعه فرهنگ اسلامی ایرانی سهیم باشند و خاطرنشان کرد: فرهنگ امروز ما امانتی بوده که نیاکانمان به ما اهدا کرده‌اند و ما باید از این امانت صیانت کرده و ضمن ارتقاء آن را به نسل بعد منتقل کنیم.

امراللهی در پایان نزدیکی دو روز شهرسازی و فرهنگ عمومی را اتفاقی خرسند دانست و گفت: باید بدانیم شهرسازی و فرهنگ عمومی دو مقوله به هم تنیده بوده و سرنوشت نسل‌ها را رقم می‌زند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.