افزایش نصب شیرهای هیدرانت در پردیسان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: نصب شیرهای هیدرانت را در شهرک پردیسان افزایش دادیم تا در صورت بروز حادثه، در سریع‌ترین زمان آب‌گیری انجام شود و زمان طلایی را برای اطفای حریق از دست ندهیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش نصب شیرهای هیدرانت در پردیسان
شناسه : 77322 | انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی زندیه در گفت‌وگویی با اشاره به ایمنی مجتمع‌های مسکونی اظهار داشت: پردیسان شهرکی بوده که غالب ساختمان‌های آن به‌صورت آپارتمانی است و شرایط سکونت در آپارتمان با زندگی در محیط ویلایی متفاوت است؛ در مجتمع‌های مسکونی نیاز است که موضوعات ایمنی و تجهیزات ایمنی و پیشگیری در مجتمع‌های مسکونی شدیدتر و قوی‌تر دیده شود و شرایط خود ایمنی را داشته باشد تا در صورت وقوع حادثه بتوانند حادثه را به‌صورت موقت مدیریت کنند تا نیروهای امدادی به محل حادثه برسند.

به گفته وی، بر اساس ضوابط ساختمان‌های بلند، وجود سیستم‌های اعلام یا هشدار حریق، سیستم‌های اطفا حریق که همان شلنگ قرقره‌ها معروف هستند، کپسول‌های آتش‌نشانی، درب‌های مقاوم حریق از الزامات عمومی بوده که برای ساختمان‌های ۴ یا ۵ طبقه وجود دارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم افزود: ساختمان‌هایی که برای دریافت شروع به کار ساخت و پروانه به شهرداری مراجعه می‌کنند پس‌ازاینکه طراحی آن‌ها توسط نظام‌مهندسی انجام شد، به آتش‌نشانی ارجاع داده می‌شود تا نقشه‌ها بر اساس ضوابط بررسی شود که در صورت وجود نقص به مالک، نظام‌مهندسی و شهرداری اعلام می‌گردد.

وی با بیان اینکه متأسفانه اغلب ساخت‌وسازها شامل نقشه اجرایی می‌شود و نقشه مصوب با تغییراتی اجرا می‌شود ابراز کرد: سعی کردیم برای رفع این معضل، از طریق بازدیدهایی که در زمان اجرا صورت می‌پذیرد این نقیصه حل شود.

زندیه ادامه داد: در پایان کار هم از آتش‌نشانی استعلام صورت می‌گیرد که ما تمامی موارد ایمنی و تجهیزات آتش‌نشانی را بازدید می‌کنیم و پس از تست آن‌ها، تائیدیه ایمنی صادر خواهد شد.

وی با اشاره به الزام صدور تائیدیه های ایمنی توسط سازمان آتش‌نشانی از سال ۱۳۹۲ به بعد عنوان کرد: یکی از مشکلات ایمنی در ساختمان‌ها، مجتمع‌هایی است که قبل از سال ۱۳۹۲ ساخته شده است که ما بر نقشه‌ها و ساخت آن‌ها نظارت نداشته‌ایم و برخی از آن‌ها همچنان پایان کار نگرفتند و از شرایط و تجهیزات ایمنی آن‌ها اطلاعی نداریم، البته از طریق بازدیدهای دوره‌ای که در حال انجام بوده ضمن ارائه آموزش، اخطارهای لازم نیز صادر می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم خاطرنشان کرد: سازمان‌ها و شرکت‌های تعاونی که نسبت به ساخت مسکن تا سال ۱۳۹۲ اقدام کردند و تحویل شهروندان داده شده است، باید نسبت به تأییدیه ایمنی اقدام کنند و سازمان آتش‌نشانی هم آمادگی دارد تا در سریع‌ترین زمان نسبت به بررسی و تأیید ایمنی مجتمع اقدام کند.

وی با بیان یکی دیگر از مشکلات ایمنی مجتمع‌های مسکونی عنوان کرد: تعداد اندکی از مجتمع‌ها و ساختمان‌هایی که تأییدیه ایمنی را دریافت می‌کنند سیستم‌های آتش‌نشانی را خاموش می‌کنند یا در صورت بروز خرابی جهت تعمیر آن اقدام نمی‌کنند که مدیران مجتمع‌ها و ساکنین باید از این کار خودداری کنند.

زندیه با اشاره به ناایمن بودن بعضی از سردرب مجتمع‌ها در پردیسان اظهار داشت: تعدادی از مجتمع‌های مسکونی با نصب سر درب ورودی مجتمع، نصب راهبند، ایجاد باغچه و فضای سبز در محل‌های نامناسب باعث می‌شوند در صورت بروز حادثه روند عملیات را با تأخیر روبرو شود که لازم است نسبت به اصلاح آن‌ها اقدام کنند.

وی عنوان کرد: نصب شیرهای هیدرانت در سطح پردیسان افزایش دادیم تا در صورت بروز حادثه بتوانیم در سریع‌ترین زمان آبگیری انجام شود و برای اطفا حریق زمان را از دست ندهیم.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.