همایش ملی «جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت» در قم برگزار می‌شود

دبیر علمی همایش ملی «جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت» از برگزاری این همایش در روز پنجشنبه ۱۸ آبان‌ماه در قم خبر داد و گفت: در این همایش با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از شش جلد کتاب رونمایی می‌شود و ۱۵ نفر از ناقدان جریان‌های انحرافی نیز تجلیل خواهند شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
همایش ملی «جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت» در قم برگزار می‌شود
شناسه : 77269 | انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت‌الاسلام محمد شهبازیان امروز در نشست خبری همایش ملی «جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر و راهبردهای مواجه با آنها» که در سالن کنفرانس دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: گروه جریان‌شناسی مهدویت یکی از سه زیر گروه پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی به شمار می‌رود که از جمله رسالت‌های آن، بررسی و تحلیل و تحقیق درباره جریان‌های انحرافی و چالش‌های معاصر در عرصه مهدویت است.

وی تصریح کرد: اگرچه نگاهی به تاریخچه جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین داریم اما تمرکز اصلی ما بیشتر در دوران معاصر است.

شهبازیان اضافه کرد: متأسفانه بسیاری از افراد و گروه‌ها در فضای فعلی کشور، هیچ شناختی از جریانات انحرافی ندارند و در همین شهر قم، گروه‌هایی را داشتیم که در بعضی نهادها تور پهن کرده بودند و نفوذ داشتند و بعد مشخص شد که در قالب جریان‌های انحرافی فعالیت دارند.

وی همچنین به تعامل نهادهای حوزوی و دستگاه‌های امنیتی و قضایی اشاره کرد و گفت: از آنجا که بیشتر این‌گونه انحرافات ریشه در مسائل عقیدتی و فکری دارد، کارشناسان حوزوی جلسات متعددی با دستگیرشدگان داشتند تا شبهات عقیدتی آنها را برطرف کنند و قبل از اینکه حکم قضایی صادر شود، این افراد از نظر فکری اصلاح شوند.

دبیر علمی همایش ملی جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در خصوص اهداف برگزاری این همایش نیز عنوان کرد: «تهیه نقشه راه مقابله با جریان‌های انحرافی و آسیب‌های معاصر»، «تبدیل تهدیدهای موجود در عرصه بین‌الملل به فرصتی در ترویج معارف مهدوی»، «شناسایی بسترهای گرایش به بدعت‌های مدعیان دروغین مهدویت» و «بررسی و تبیین آسیب‌ها و چالش‌های رودررو با تشکیل تمدن نوین اسلامی» از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

شهبازیان به محورهای کلی این همایش نیز اشاره کرد و گفت: «مفهوم شناسی و ضرورت تحلیل و بررسی جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین»، «گونه‌شناسی جریان‌های انحرافی»، «بسترها و علل پیدایش و گرایش به این جریانات»، «مبانی و شاخصه‌های جریان‌های انحرافی» و «روش‌شناسی و شگردهای جریان انحرافی در مریدپروری» از جمله محورهای این همایش است.

همایش ملی «جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت» در قم برگزار می‌شود

وی تصریح کرد: «بررسی آسیب‌ها و چالش‌های معرفتی، اعتقادی، سیاسی، امنیتی» و «پیشگیری و مواجهه در قالب سه رویکرد اصلاح، هدایت و مقابله» و «رسانه و فضای مجازی؛ فرصت‌ها و تهدیدها» از دیگر محورهای این همایش به شمار می‌رود.

دبیر علمی همایش ملی جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در خصوص تعداد مقالات رسیده به این همایش نیز عنوان کرد: در حال حاضر ۸۵ چکیده مقاله و ۷۵ مقاله کامل به دبیرخانه رسیده است و ۱۴ کرسی و نشست تخصصی نیز برگزار شده است.

شهبازیان افزود: در مجموع حدود ۳۵۰۰ صفحه محتوای علمی از برایند مقالات و نشست‌های علمی گردآوری شده که در قالب شش جلد کتاب در همایش ملی «جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت رونمایی» می‌شود و از ۱۵ نفر از فعالان و ناقدان جریان‌های انحرافی نیز تجلیل خواهد شد.

وی در خصوص جزئیات برگزاری همایش ملی «جریان های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر» نیز عنوان کرد: این همایش در روز پنجشنبه ۱۸ آبان‌ماه در دو نوبت صبح و عصر از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۷ با سخنرانی آیت‌الله کریمی جهرمی، آیت‌الله نجم الدین طبسی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در طبقه چهارم ساختمان ستاد دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.