مهدویت عقبه تئوریک نظام است

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی دفتر تبلیغات اسلامی به نقش مؤثر انقلاب اسلامی در احیای موضوع مهدویت اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب، حوزه مهدویت در قالب یک مجموعه باور مورد توجه منتظران و باورمندان اسلامی اعم از شیعه و سنی بود اما بعد از انقلاب اسلامی به عنوان عقبه تئوریک نظام جمهوری اسلامی تبدیل شد و مردم، معمار انقلاب را نایب امام زمان(عج) دانستند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مهدویت عقبه تئوریک نظام است
شناسه : 77267 | انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت‌الاسلام حسین الهی‌نژاد امروز در نشست خبری همایش ملی «جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر و راهبردهای مواجه با آنها» که در سالن کنفرانس دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: این همایش به همت پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی دفتر تبلیغات برگزار خواهد کرد.

وی تصریح کرد: پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی در حوزه مباحث مهدوی فعالیت علمی دارد و مشتمل بر سه گروه مهدویت‌پژوهی، آینده‌پژوهی دین و دینداری و جریان شناسی مهدویت می‌شود.

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: این پژوهشکده تاکنون ۷۰۰ مقاله علمی را ارائه کرده و بیش از نشست علمی و کرسی پژوهشی با موضوع مهدویت برگزار کرده است.

الهی‌نژاد همچنین از برگزاری بیست همایش ملی و بین‌المللی با موضوع مهدویت خبر داد و گفت: همایش ملی «جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت» به عنوان بیستمین همایش در قالب سلسله همایش‌های «نظریه انتظار» برگزار می‌شود.

مهدویت عقبه تئوریک نظام است

وی تصریح کرد: پیش‌تر همایش بین‌المللی «نظریه انتظار در اندیشه مقام معظم رهبری» با ۳۳ هزار و پانصد صفحه تولید محتوای علمی، همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» با ۲۶۰۰ صفحه تولید محتوای علمی و همایش بین‌المللی «مهدویت و انتظار در اندیشه آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی» با ۳ هزار صفحه تولید محتوای علمی برگزار شده است.

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی دفتر تبلیغات اسلامی در خصوص ضرورت توجه به موضوع مهدویت، گفت: حوزه مهدویت خیلی مورد توجه افراد و مدعیان مختلفی قرار دارد و در این راستا ادعاهای بسیاری نیز صورت می‌گیرد و زمینه انحرافات و چالش‌هایی را در حوزه مهدویت ایجاد می‌کند و بر این اساس لازم است که حوزه مهدویت با نگاه علمی و پژوهشی مورد واکاوی قرار بگیرد.

الهی‌نژاد افزود: هرقدر نگاه علمی و پژوهشی و عقلانیت تقویت شود کمتر مورد چالش و اختلاف قرار می‌گیرد و باید حوزه مهدویت را از فضای احساسی و عاطفی خارج کرده و به سمت شعور و عقلانیت و پژوهش سوق داد تا کمتر مورد سوءاستفاده مدعیان و افراد سودجو قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: ورود علمی متخصصان و اندیشمندان حوزه و دانشگاه به حوزه مهدویت، عمق‌بخشی به مباحث مهدوی و فاصله‌گیری از نگاه سطحی و عوامانه، فرهنگ‌سازی و نهادینه‌سازی مهدویت در میان مردم و تلاش برای تولید نظریه‌پردازی علمی با موضوع مهدویت از جمله اهداف برگزاری سلسله همایش‌های «نظریه انتظار» است.

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی دفتر تبلیغات اسلامی همچنین به نقش مؤثر انقلاب اسلامی در احیای موضوع مهدویت اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب، حوزه مهدویت در قالب یک باور مورد توجه منتظران و باورمندان اسلامی اعم از شیعه و سنی بود اما بعد از انقلاب اسلامی به عنوان عقبه تئوریک نظام جمهوری اسلامی تبدیل شد.

الهی‌نژاد افزود: مردم به معمار انقلاب اسلامی به عنوان نایب امام زمان(عج) باور داشتند و این موضوع نشان از توجه به مهدویت دارد.

وی تصریح کرد: با شروع و استقرار نهضت اسلامی شاهد رشد فزاینده و تعالی‌بخشی به موضوع مهدویت هستیم، بر این اساس مجلات علمی، مقالات مختلف، کتاب‌های متعدد و همایش‌های علمی متعددی برگزار شد که تا پیش از انقلاب اسلامی سابقه نداشت.

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی دفتر تبلیغات اسلامی اضافه کرد: همچنین موضوع مهدویت در سطح آکادمیک و علمی نیز دنبال شد و امروز امکان تحصیل در این رشته در سطح چهار حوزه و دکترای دانشگاه وجود دارد و متخصص تحویل جامعه می‌دهد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.