۵ ساعت صراحت و شفافیت

نشست صریح و صمیمی دبیران و فعالان تشکل‌های دانشجویی قم با شهردار برگزار و بیش از ۸۰ سؤال توسط نمایندگان تشکل‌های دانشجویی از سقائیان‌نژاد پرسیده شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۵ ساعت صراحت و شفافیت
شناسه : 77103 | انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عصرگاه دوشنبه هشتم آبان ماه سال ۱۴۰۲ شهرداری قم میزبان برگزاری نشستی متفاوت با حضور دبیران و فعالین تشکل‌های اسلامی دانشجویی دانشگاه‌های استان قم بود تا این قشر از شهروندان در دیدار با سقائیان‌نژاد بتوانند بدون واسطه مباحث خود در خصوص مسائل مختلف شهری را با سکان‌دار شهر قم در میان بگذارند.

در این دیدار که بیش از ۵ ساعت و تا پاسی از شب به طول انجامید مباحث مختلفی پیرامون وظایف و عملکرد شهرداری قم در طول قریب ۹ سال مدیریت شهر قم توسط سقائیان‌نژاد مطرح شد و بیش از ۸۰ سؤال توسط نمایندگان تشکل‌های دانشجویی از شهردار قم پرسیده شد.

فضای صمیمی این نشست که با مدیریت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قم به اجرا رسید، باعث شد تا دبیران و فعالین تشکل‌های اسلامی دانشجویی دانشگاه‌های استان قم با صراحت تمام دغدغه‌ها و ابهامات خود را مطرح کنند و تنها در بیش از ۲ ساعت ابتدایی جلسه ۱۲ نفر از آنان به‌صورت مبسوط به ایراد سخن پرداختند و تمامی آنان بیشتر از وقت در نظر گرفته‌شده و برنامه‌ریزی‌شده به طرح مباحث خود پرداختند.

نخستین موضوعی که مورد انتقاد جدی دبیران انجمن‌های علمی قرار گرفت، محل برگزاری این نشست بود که به اذعان آنان می‌بایست بنا بر رسم مرسوم نشست‌های دانشجویی در محل دانشگاه به اجرا می‌رسید و این نشست برخلاف آن در محیط اداری شهرداری قم برگزار شده بود.

۵ ساعت صراحت و شفافیت

سقائیان‌نژاد که خود نیز از قشر دانشگاهیان و عضو ۴۵ ساله هیئت‌علمی است و البته در مزاحی خودمانی خود را «سر سفور» (مسئول رفتگران) قم معرفی کرد و نحوه حضور و قبول مسئولیت در شهر قم را به‌صورت کامل برای حاضران تشریح کرد، در این نشست بارویی گشاده پذیرای مباحث دانشجویان بود و حتی در مقابل انتقادهای صریح و گاه تند دانشجویان نیز با صبر و حوصله صحبت‌ها را شنوا بود تا بتواند ابهامات را به‌درستی تبیین و ذهن دانشجویان را ازآنچه در واقعیت مدیریت شهری و شهرداری قم می‌گذرد آگاه سازد.

علاوه بر معرفی ابتدایی شهردار قم و بیان برخی سوابق و تجارب گذشته سقائیان‌نژاد، شفافیت، صراحت و صمیمیت در صحبت‌ها و پاسخگویی‌های وی به‌اندازه‌ای بود که دانشجویان از برخی موارد مطرح‌شده اظهار تعجب کردند و از وضوح این شبهات و طرح آن توسط عده‌ای بر پوچی ادعای آنان صحه گذاشتند.

شهردار قم در این نشست برای اولین بار در یک جمع عمومی سخن از مواردی گفت که در طول سال گذشته با طرح شبهاتی جریان‌ها، افراد و رسانه‌ها را به سمت و سویی خلاف واقع از شهرداری قم سوق داده بود و با کم‌لطفی عملکرد و اقدامات شهرداری را زیرسؤال برده بود.

در این نشست شهردار قم خود را فردی سیاسی با سبقه فعالیت‌های متعدد سیاسی دانست که البته با حضور در شهر قم و قبول مسئولیت، بنا بر اقتضائات شهر و جایگاه ویژه شهر قم از انجام هرگونه فعالیت سیاسی پرهیز داشته و هیچ جهت‌گیری سیاسی را در امور اجرایی شهر دخالت نداده است.

ارتباطات شهرداری با افراد و انتصاب به جریان‌ها یا اشخاص و مسئولین خاص از مواردی بود که نه‌تنها دانشجویان بلکه بسیاری دیگر نیز با تحریک جریان‌های خاص دیگر سیاسی آن را مطرح می‌کنند از مواردی بود که موردتکذیب شهردار قم قرار گرفت و وی با صراحت اعلام کرد که برای رشد، توسعه و تحول شهر از ظرفیت تمام افراد و جریان‌ها فارغ از هر جناح‌بندی حزبی و سیاسی استفاده می‌شود.

اظهارات صریح و نقدهای تند نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در فضایی آرام و بر اساس احترام و اکرام و حتی گفت‌وگوهای دوطرفه میان شهردار قم، مدیران شهری و آنان از دیگر وجوه این نشست بود که حتی با مخالفت برخی از اعضای حاضر در جلسه انجام پذیرفت و شائبه‌ها و سؤالات مختلف و از پیش‌طرح شده دانشجویان یک‌به‌یک پاسخ داده شد.

حضور برخی مدیران شهرداری قم در این نشست ازجمله سرپرست سازمان فرهنگی و مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل و همچنین مدیرکل حوزه شهردار قم نیز از دیگر وجوه این نشست بود که با توضیحاتی از سوی این مدیران برخی مطالبات و ابهامات جریان دانشجویی پاسخ داده شد و عملکرد شهرداری قم در حوزه‌های ارتباطی و فرهنگی تا حدودی تبیین شد و ادامه آن منوط به برگزاری جلسات و نشست‌هایی با موضوعات تخصصی در حوزه‌های مختلف شهری شد.

علاوه بر تأکید استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی در امور مختلف شهری، تداوم برگزاری این دست نشست‌ها میان دانشجویان و مدیران شهری و اجرای تورهای روایت تحول و پیشرفت از پروژه‌های شهری با حضور دانشجویان از دیگر نکاتی بود که در این نشست اجرای آن از طرف سقائیان‌نژاد در دستور کار شهرداری قم قرار گرفت.

پس از برگزاری نشست رسمی نیز باز جمع دانشجویان به گرد شهردار قم و صحبت‌های تک‌به‌تک مدیران شهری با دانشجویان با صمیمیت بیشتری ادامه یافت و پاسخ برخی ابهامات و درخواست‌های دیگر دانشجویان نیز در جمعی غیررسمی و صمیمی‌تر داده شد.

در پایان با عبور عقربه‌های ساعت از روی عدد ۱۲ و گذشت بیش از ۵ ساعت گفت‌وشنود در فضایی صمیمی، جدی و صریح، اعضای حاضر در این نشست سالن جلسات شهید مولوی مرکز همایش‌های شهرداری قم را ترک کردند و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی استان قم نیمه‌شب خود را در ساختمان شهرداری قم گذراندند.

رسالت رساندن پیام و نکات مطرح‌شده در نشست ۵ ساعته دانشجویان و مدیران شهری قم، قدم بعدی است که بر عهده نمایندگان تشکل‌های دانشجویی است تا با تبیین درست و نگاهی حرفه‌ای بتوانند انعکاس‌دهنده واقعیت در بین جامعه نخبگانی دانشگاهی و دانشجویان این شهر باشند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.