سه شهرک خانه‌های ویلایی در شهرستان‌های قم احداث می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های این استان گفت: طایقان، اسلام‌آباد قنوات و پرنیان سه شهرک مهمی است که در سطح شهرستان‌ها و شهرهای قم در حال آماده‌سازی است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سه شهرک خانه‌های ویلایی در شهرستان‌های قم احداث می‌شود
شناسه : 76922 | انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، مهدی زنجیرانی فراهانی اظهار کرد: واحدهای مسکونی در سطح شهرستان‌های استان قم به‌صورت ویلایی و خانه‌های یک‌طبقه حیاط‌دار احداث خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات واگذاری زمین در بخش سلفچگان قم، خاطرنشان کرد: اداره کل راه و شهرسازی قم پیگیری‌های خود جهت حل این معضل در سطح دستگاه‌های مرتبط را آغاز کرده تا روند احداث واحدهای مسکونی در بخش سلفچگان سرعت مطلوب‌تری بگیرد.

وی، یادآور شد: واگذاری زمین به افراد واجد شرایط و بومی شهرستان‌ها با دقت بالاتری صورت خواهد گرفت.

زنجیرانی فراهانی با بیان اینکه زمین طرح‌های نهضت ملی مسکن در قم تأمین شده است، گفت: پیشرفت ساخت سایت‌های مسکن قم در مجموع بیش از ۱۰ درصد است.

شهرک پرنیان به فاصله ۲۱ کیلومتری پردیسان قم در محدوده روستای قلعه چم قرار دارد و به‌عنوان سایت جدید نهضت ملی مسکن قم ساخت خانه‌های ویلایی به‌زودی در آن آغاز خواهد شد.

سایت طایقان در فاصله هفت کیلومتری شهر پردیسان قم و نزدیکی روستای طایقان قرار گرفته است. روستای طایقان در بخش سلفچگان قرار دارد؛ ۱۸ کیلومتر با قم فاصله دارد و در جنوب غربی استان قرار گرفته است.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

بر اساس گزارش سامانه نهضت ملی مسکن در استان قم بیش از ۱۴۷ هزار نفر در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۷۳ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند.

همچنین هم اینک بخش مهمی از طرح نهضت ملی مسکن در قالب احداث خانه در اراضی ۵۶۰، ۲۲، ۲۷ و ۱۷ هکتاری شهرک پردیسن در حال ساخت است.

نوشته های مشابه
طرح جامع شهرک سوم پرنیان قم ابلاغ شد
نجات جان مادر باردار قمی
ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری
توسعه هوشمندسازی ترافیکی در پردیسان
طلب ۶ هزار میلیاردی شهرداری قم از نهادهای دولتی
فاز نخست خط یک مترو قم برق‌دار شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.