گذر از رویکرد سنتی در مدیریت منابع انسانی شهرداری قم

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: این مجموعه در طول ۱۰ سال اخیر دچار تحولاتی شده و سعی کردیم رویکرد سنتی برنامه‌ریزی و منابع انسانی را به سمت رویکرد مباحث علمی پیش ببریم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
گذر از رویکرد سنتی در مدیریت منابع انسانی شهرداری قم
شناسه : 76846 | انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجید محمد‌‎ر‎ضا‎خانی در آیین شروع به خدمت کارکنان مدیریت شهری در شهرداری قم، اظهار داشت: دستگاه و ادارات مختلف در حوزه استان و وزارتخانه از نظر شرح وظایف چندوظیفه‌ای و بعضاً تک‌وظیفه‌ای هستند و عمدتاً تعداد وظایف شهرداری‌ها از نظر تعدادی بیش از ۳۰۰ وظیفه شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه این آمار در شهرهای مختلف متفاوت است افزود: در بعضی شهرهای کوچک تعداد وظایف کمتر و در کلان‎شهرها معمولاً ۳۰۰ تا ۵۰۰ شرح وظایف شناسایی می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم تصریح کرد: موضوعی که در واقع مهم و وظیفه اصلی همه دستگاه‌ها و سازمان تابعه بوده، خدمت‌رسانی به مردم و پاسخگو بودن است و این اصل، اساس ذاتی ایجاد این دستگاه‌هاست.

وی ادامه داد: به‌واسطه ۳۰۰ وظیفه مهمی که بر عهده شهرداری قم است، مأموریت‌هایی تنظیم شده و در قالب یک سند چشم‌انداز و یک مجموعه برنامه عملیاتی قرار گرفته و در هر ۵ سال این برنامه بروز رسانی می‌شود.

محمدرضاخانی گفت: مجموعه مدیریت شهری با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته خدماتی را به مردم ارائه و با مشاهده بازخوردهای آن، نسبت به اصلاح و بهبود وضعیت اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی با مخاطب قرار دادن کارکنان جدید افزود: اولین اقدام در جهت آشنایی، شناخت انتظارات است تا بتوانید خود را با مجموعه کاری خود، تطبیق دهید و‎ وظایف خود را به نحو احسن انجام دهید.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم تصریح کرد: وظایف مدیریت شهری در ‎میان همه شهرداری‌ها، فصل مشترک است و تفاوت شهرداری قم با دیگر شهرداری‌ها، وجود حرم کریمه اهل‌بیت(ع) است و این شاخص دلیل ویژه بودن شهرداری قم است.

وی ادامه داد: مجموعه معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی در طول ۱۰ سال اخیر دچار تحولات عظیمی شد و سعی کردیم رویکرد سنتی برنامه‌ریزی و منابع انسانی را به سمت رویکرد مباحث علمی پیش ببریم.

محمدرضاخانی با تأکید بر اینکه مسئولیت‌پذیری اصول اولیه رفتار سازمانی است گفت: با توجه به قوانین مجموعه شهرداری و رفتار سازمانی، از شما انتظار‎ می‌رود تا علاوه بر پیگیری امور، ایده و نظرات خود را به مافوق ارائه دهید و به دنبال بازخورد آن باشید.

وی خاطرنشان کرد: وفا‎داری و ایجاد تعهد سازمانی یکی از موضوعات مهم در مجموعه مدیریت شهری است و شهرداری نیازمند نیرویی مسئولیت‌پذیر است .

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.