دولت پروژه مونوریل را تکمیل کند

سخنگوی شورای شهر قم با بیان اینکه مونوریل قم یک پروژه دولتی است، گفت: در دولت هشتم و نهم نیز تمام تخصیص‌ها از اعتبارات دولتی برای این پروژه انجام شده و دولت سیزدهم نیز در اعتبارات سالانه خود، بودجه مورد نیاز این پروژه را تأمین کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دولت پروژه مونوریل را تکمیل کند
شناسه : 76711 | انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، روح الله امراللهی در حاشیه جلسه غیرعلنی شورای اسلامی شهر قم که با موضوع پروژه مونوریل برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در این جلسه مصوب شد تا مطالعات امکان سنجی منوریل قم تا پایان آذرماه به اتمام برسد.

وی افزود: نظر شورای شهر قم این است که مونوریل هم جزء پروژه‌های اولویت‌دار مدیریت شهری است و نسبت به تکمیل این پروژه باید بحث و بررسی جدی صورت بگیرد.

سخنگوی شورای شهر قم با اشاره به تحلیل بودجه شهرداری قم، اضافه کرد: بودجه شهرداری قم که امسال هشت هزار میلیارد تومان است که بیش از دو هزار میلیارد تومان بودجه جاری و حدود دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است.

وی تصریح کرد: عملاً سه تا چهار هزار میلیارد تومان برای سرفصل هزینه‌های عمرانی اختصاص یافته است که به جز احداث سه تقاطع غیرهمسطح، مابقی این بودجه هزینه‌های نگهداری عمرانی شهر از جمله احداث معابر فرعی و روکش آسفالت است که ضروریات شهر محسوب می‌‎شود.

امراللهی اضافه کرد: حداکثر کمک برای مترو هم بر مبنای اوراق مشارکتی بوده که دولت به شهر قم تخصیص داده و بیش از این در توان مجموعه نیست.

وی با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه تمام متعدد اطراف حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران، تصریح کرد: مجموع این پروژه‌ها بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه دارد و انتظار ما از دولت این است که برای اجرای این پروژه‌ها حمایت خوبی از مدیریت شهری قم داشته باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: شهر قم مهد تشیع است و شهری نیست که صرفاً برای شهروندان و زائرین باشد و دولت باید با این نگاه نسبت به پروژه‌های شهر قم توجه کند.

وی با اشاره به قولی که در ابتدای دولت سیزدهم به مدیریت شهری برای تکمیل منوریل داده شد، افزود: در دولت هشتم و نهم نیز تمام تخصیص‌ها از اعتبارات دولتی برای این پروژه انجام شده است و انتظار داریم دولت در بودجه‌های سالانه سهمی برای منوریل پیش‌بینی کند.

نوشته های مشابه
مسئولان با تصمیمات شوراهای شهر و روستا همراهی کنند
تشدید نظارت بر تاکسی‌های شهر قم/ شهروندان تخلفات را گزارش دهند
شهرک بازیافت احداث می‌شود
آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها
بهسازی فضای سبز پایانه‌های مسافری قم
بررسی وضعیت خدمات‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.