میزان مراجعه شهروندان به فضای سبز از شاخص‌های مهم کیفیت شهری است

سرپرست دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: تراکنش فضای سبز و میزان مراجعه مردم به آن امری مهم در کنار عدد سرانه فضای سبز در شهرهاست.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
میزان مراجعه شهروندان به فضای سبز از شاخص‌های مهم کیفیت شهری است
شناسه : 76211 | انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مسعود احمدی در نخستین همایش ملی راهبردهای توسعه فضای سبز شهرهای حاشیه کویر که در دانشگاه قم برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: نکته قابل توجه در خصوص بحث فضای سبز به خصوص در شهرهایی مانند شهر قم این است که ما فضای سبز را از ابعاد مختلف مدنظر قرار دهیم.

وی گفت: رویکردی که نسبت به فضای سبز وجود دارد اکولوژیک و اجتماعی است که باید گفت رویکرد اجتماعی اهمیت بیشتری دارد.

سرپرست دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: فضاهای سبز ما محل‌هایی هستند که مردم بتوانند به راحتی از آنها استفاده و تعاملات اجتماعی افزایش پیدا کند، لذا توجه به بعد اجتماعی در فضاهای سبز شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در حوزه فضای سبز با معضل جدی کمبود آب مواجه هستیم عنوان کرد: یکی از اهداف این همایش نگاه تخصصی و رویکرد علمی اجرایی به موضوع کمبود آب به خصوص در شهرهای حاشیه کویر و تأثیر آن بر فضای سبز و راهکارهای رفع این معضل است که در قالب مقالات اساتید دانشگاه‌های معتبر ارائه می‌شود.

احمدی با تمجید از فضای سبز شهر قم گفت: فضای سبز قم نشان‌دهنده کار علمی و زیربنایی در این زمینه است که با وجود قرار گرفتن شهر در حاشیه کویر، شاهد فضای سبز مطلوب و شادابی هستیم.

وی با بیان اینکه در کنار سرانه فضای سبز که به صورت کمی بیان می‌شود، تراکنشی که فضای سبز در سطوح سلسله مراتب شهری دارد از اهمیت بیشتری برخوردار است گفت: فضای سبز خوب فضای سبزی است که همه اقشار مردم بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند، یعنی این فضای سبز به خوبی در سطح شهر توزیع شده باشد و متمرکز به محل‌هایی خاص نشود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.