مطالعات علمی در حوزه فضای سبز تقویت شود

مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری اردبیل گفت: مراکز تحقیقات کشاورزی در کشور وجود دارند اما مطالعات علمی در حوزه اختصاصی فضای سبز نیز باید تقویت شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مطالعات علمی در حوزه فضای سبز تقویت شود
شناسه : 76199 | انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حمید رفیعی امروز در حاشیه نخستین همایش ملی راهبردهای توسعه فضای سبز شهرهای حاشیه کویر که در دانشگاه قم برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: این همایش به لحاظ اینکه اکثر شهرها در حوزه مناطق کویری واقع شدند، مبنا و کار علمی تخصصی خوبی برای کشور است.

وی افزود: برای مدیریت منابع آب و انتخاب گیاهان سازگار با شرایط کم آبی، یک کار علمی لازم بود که شهرداری قم این همایش را برای اولین بار بنا نهاد و امیدواریم ادامه این کار با همکاری دیگر شهرداری‌های کشور انجام شود.

رفیعی با بیان اینکه دستاورد این همایش پایه‌گذاری کارها براساس مبنای علمی است، گفت: مدیریت منابع آب یک کار علمی است که همزمان تجربیات لازم را نیز می‌طلبد، در ابتدا، ما باید علم مبارزه با کم آبی و انتخاب گونه‌های سازگار را داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری اردبیل با بیان اینکه همکاری مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی در این خصوص بسیار مهم است، گفت: این مراکز باید رویکرد خود را در تحقیقات به سمت توجه به فضای سبز ببرند تا با این فعالیت‌ها بتوانیم به کشورمان که از کم آبی رنج می‎برد و به غیر از شهرهای کویری، شهرهای حاشیه زاگرس و شمال‌غرب را نیز متأثر کرده کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه مراکز تحقیقاتی کشاورزی و منابع طبیعی بیشتر بر روی حوزه کشاورزی متمرکز هستند، ادامه داد: لازم بود این مراکز تحقیقاتی به حوزه توسعه فضای سبز نیز توجه کنند، زیرا یکی از بیشترین مصارف آب در فضای سبز است که مغفول واقع شده بود و این همایش به این امر کمک کرد.

رفیعی تصریح کرد: برای مدیریت منابع آب، باید کیفیت فضای سبز را بالا ببریم و با کمترین مصرف آب، بهترین فضای سبز را برای شهروندان داشته باشیم؛ فضای سبز یک بحث مهم و ضرورت برای کشور و زندگی شهری است و نباید به صورت یک امر تفننی به آن نگاه کرد.

مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری اردبیل در خصوص توسعه فضای سبز قم عنوان کرد: با مقایسه امروز با چند سال گذشته می‌بینیم فرآیند توسعه فضای سبز شهر قم به صورت جهشی و تصاعدی پیش می‌رود که باعث افتخار است.

وی توسعه فضای سبز را نشان دهنده اهتمام شهردار هر شهر دانست و گفت: اگر شهرداران و شورای اسلامی شهر به توسعه فضای سبز توجه و اهتمام نداشته باشند نمی‌توان در آن پیشرفت کرد که البته شهرداری قم در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.