برگزاری نشست مشترک دبیر جشنواره تئاتر قم و مسئولان سازمان فرهنگی شهرداری

در نشست مشترک دبیر بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم و سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم بر ضرورت مشارکت این سازمان در برگزاری مهم‌ترین رویداد هنری تئاتر استان تأکید شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری نشست مشترک دبیر جشنواره تئاتر قم و مسئولان سازمان فرهنگی شهرداری
شناسه : 76092 | انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، نشست مشترک صدیقه مشایخی دبیر بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم و مرتضی عقیقی رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم با سید احمد طباطبایی‌نژاد سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم به منظور تبادل نظر و همفکری در جهت برگزاری کیفی‌تر و تأثیرگذارتر این رویداد هنری برگزار شد.

مشایخی در این نشست در خصوص نحوه برگزاری و همچنین استقبال هنرمندان استان از این رویداد در سه بخش صحنه‌ای، خیابانی و عکس تئاتر خبر داد که در بخش خیابانی آثار بسیار خوبی در راستای اهداف سازمان شهرداری در حال تولید هستند.

دبیر بیست‌وچهارمین جشنواره استاتی تئاتر قم بر ضرورت حمایت سازمان فرهنگی شهرداری قم از این جشنواره تأکید کرد و گفت: جشنواره با موضوع آزاد اعلام فراخوان شد اما آثاری که با موضوع شعار سال، موضوعات دینی و ارزشی، سبک زندگی، دفاع مقدس، امیدآفرینی، آسیب‌های اجتماعی و روز قم و فرهنگ شهروندی تولید شده باشند، در اولویت انتخاب قرار خواهند داشت.

وی بر ضرورت حمایت از جشنواره تئاتر قم به عنوان مهم‌ترین رویداد استانی این هنر تأکید کرد و گفت: هنرمندان تئاتر انتظار دارند سازمان فرهنگی شهرداری به طور ویژه‌تری این رویداد استانی را مورد توجه قرار بدهد و نسبت به دوره‌های پیشین حمایت ویژه‌تری داشته باشد.

دبیر بیست‌وچهارمین جشنواره استاتی تئاتر قم خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگی شهرداری در کنار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم می‌تواند در اجرای عمومی نمایش‌ها و تبلیغات محیطی از گروه‌های نمایشی و جشنواره حمایت کند.

در ادامه این نشست، سید احمد طباطبایی‌نژاد سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم به ظرفیت‌های هنر تئاتر برای انتقال مفاهیم فرهنگ شهروندی اشاره کرد و گفت: تئاتر می‌تواند در تقویت فرهنگ شهروندی مؤثر باشد و در این حوزه بیش از گذشته نقش‌آفرینی کند.

وی از تلاش‌های هنرمندان استان برای خلق تولید آثار آیینی و اجتماعی قدردانی کرد و افزود: فعالیت در حوزه هنرهای نمایشی با وجود مشکلات اقتصادی، جای قدردانی دارد و ما هم وظیفه داریم از آثاری که با موضوع حضرت معصومه(س)، روز قم، فرهنگ شهروندی و دفاع مقدس تولید می‌شود، حمایت کنیم.

سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم تصریح کرد: سازمان در سال‌های گذشته نیز در برپایی جشنواره استانی تئاتر قم و اجرای نمایش «قهرمان» و «فصل شیدایی» مشارکت داشت و امسال نیز متناسب با ظرفیت‌های این سازمان، از جشنواره استانی تئاتر قم حمایت ویژه‌ای خواهیم کرد.

طباطبایی‌نژاد از آمادگی این سازمان برای اهدای جایزه ویژه فرهنگ شهروندی خبر داد و تصریح کرد: چنانچه آثار امسال جشنواره با موضوع حضرت معصومه(س)، روز قم و در حوزه فرهنگ شهروندی باشد، به طور ویژه مورد حمایت سازمان فرهنگی شهرداری قم قرار خواهند گرفت و آمادگی داریم جایزه ویژه‌ای را نیز در این بخش به گروه برتر اهدا کنیم.

وی افزود: ما می‌توانیم برای راه‌اندازی «خانه تئاتر» در سازمان فرهنگی شهرداری قم همفکری و تعامل داشته باشیم و در کنار مجموعه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و حوزه هنری، به پویایی و حمایت از آثاری که متناسب با مأموریت‌های این سازمان است، کمک کنیم.

خاطرنشان می‌شود بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم به دبیری صدیقه مشایخی در سه بخش صحنه‌ای، خیابانی و عکس تئاتر برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.