درخشش «ایار» در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان

«ایار» به عنوان تنها فیلم کوتاه داستانی راه‌یافته از قم به سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان موفق به کسب جایزه ویژه هیئت داوران این جشنواره شد؛ فیلمی که به تهیه‌کنندگی سیدحمیدرضا منتظری و سعید نجاتی و کارگردانی مهدی امینی ساخته شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
درخشش «ایار» در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان
شناسه : 75968 | انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، فیلم کوتاه داستانی «ایار» به نویسندگی و کارگردانی مهدی امینی و تهیه‌کنندگی سیدحمیدرضا منتظری و سعید نجاتی که در سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کودکان و نوجوانان اصفهان در بخش فیلم کوتاه داستانی حضور داشت، توانست تندیس جشنواره و پروانه زرین ویژه هیئت داوران بخش بین‌الملل را از آن خود کند.

مهدی امینی پس از دریافت جایزه به روی صحنه آمد و گفت: من این جایزه را تقدیم می‌کنم به تمام بچه‌های کار و امیدوارم در تمام سختی‌های زندگی کودکیشان را فراموش نکنند. از آقایان نجاتی و منتظری و انجمن سینمای جوان تشکر ویژه دارم.

درخشش فیلمساز قمی در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان

خاطرنشان می‌شود فیلمبرداری «ایار» که محصول انجمن سینمای جوانان قم است، در اطراف شهر قم انجام شده و اسماء نظری، علی یوسفعلی، مصطفی بنی هاشمی، مسعود مشعوف و علی یزدیان، بازیگران این فیلم کوتاه داستانی هستند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «بهزاد در یک کوره‌آجرپزی حومه شهر کار می‌کند و آرزوی خرید دوچرخه دارد. با سرقت پول‌هایی که از دستمزد روزانه‌اش به سختی جمع‌آوری کرده است، به جای اینکه نا امید شود تصمیمات بزرگی می‌گیرد که مسیر زندگی او را تغییر می‌دهد.»

فهرست عوامل فیلم کوتاه «ایار» عبارت است از: نویسنده و کارگردان: مهدی امینی، فیلمبردار: علی حسین‌زاده، صدابردار: مجید نجاتی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: روح‌الله عسگر، دستیار دوم کارگردان: علی حیدری، دستیار فیلمبردار: امیرعلی پاک‌بین، بهزاد رضایی، پارسا اکبریان، محمد حسنی، دستیار صدا: عرفان رحیم‌زاده، تدوین: سعید نجاتی و سمیرا کاملی، طراحی و ترکیب صدا: عبدالرضا حیدری، دستیار: پروانه جهانگیری، منشی صحنه: الهام مهربان، طراح صحنه و لباس: علی دارایی، مدیر تولید: محمد ذاکری، مدیر تدارکات: حسن پایانی، عکاس: مهدیه غلامحسینی، فیلمبردار پشت‌صحنه: مریم سادات فاضلی، پشتیبانی تجهیزات: حسین حکیمیان، پخش فیلم: ماه فیلم، مجری طرح: جشنواره فیلم کوتاه سلفی بیست، طراح پوستر: سعیده پورعلی، تهیه‌کننده: سیدحمیدرضا منتظری و سعید نجاتی و محصول انجمن سینمای جوانان ایران-دفترقم.

درخشش فیلمساز قمی در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان

درخشش فیلمساز قمی در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان

نوشته های مشابه
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
بیمارستان‌های قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.