دودستگی‌‌ در شورای شهر آسیب‌زاست/ مسافران باید بدانند اینجا قم است!

استاندار قم با بیان اینکه دودستگی در شورا باید به نفع مردم کنار رود تا به یک نقطه مشترک برسیم و این نقطه مشترک باید خدمت به مردم باشد، گفت: مسافران باید از ۲۵ کیلومتری بدانند اینجا قم است و به کجا وارد می‌شوند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دودستگی‌‌ در شورای شهر آسیب‌زاست/ مسافران باید بدانند اینجا قم است!
شناسه : 75881 | انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید محمد آقامیری در دیدار با اعضای شورای شهر قم با اشاره به‌ضرورت هم‌بستگی اعضای شورا، افزود: در شورا اگر اتفاق‌نظر، اتحاد و همبستگی وجود نداشته باشد اولین آسیب را مردم می‌بینند و نام نیکی از اعضا باقی نمانده و این اختلاف می‌تواند باعث اتفاقات ناخوشایندی در شهر شود.

استاندار قم با بیان اینکه اگر اتحاد نباشد کاری پیش نمی‌رود، عنوان کرد: دودستگی در شورا باید به نفع مردم کنار رود تا به یک نقطه مشترک برسیم و این نقطه مشترک باید خدمت به مردم باشد.

آقامیری با تأکید بر اهمیت خدمت به مردم، تصریح کرد: خدمت به مردم یک توفیق است و هرکسی که به این توفیق رسیده است باید تلاش کند، توفیقات بیش‌تری کسب کند.

وی با اشاره به اینکه علما و مراجع تقلید نسبت به وضعیت اطراف حرم گله‌مند هستند، خاطرنشان کرد: پیرامون حرم مطهر باید سریعاً ساماندهی شود و این موضوع با راه‌اندازی طرح‌های یکپارچه و اتمام آن در زمان مقرر، محقق خواهد شد.

استاندار قم با بیان اینکه جایگاه مدرسه فیضیه در شهر قم باید تبیین شود، یادآور شد: مدرسه فیضیه نماد حوزه علمیه است که باید با طرح‌های مشخص برای آن برنامه داشته باشیم، چراکه درگذشته نسبت به جایگاه مدرسه فیضیه توجه لازم نشده است.

وی با اشاره به اینکه قم خاستگاه انقلاب است و باید به این موضوع توجه شود، بیان کرد: متأسفانه به این موضوع نیز به‌درستی پرداخته نشده و عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد.

آقامیری با بیان اینکه یکی از رسالت‌های شورای شهر پیگیری مطالبات مردمی است، اظهار داشت: باید حریم شهر قم حفظ شود و همچنین ورودی‌های شهر قم که جزو حریم قم هستند باید نشان‌گر تقدس این شهر باشند.

وی با اشاره به اینکه برای ورودی‌های شهر قم اعتباری معادل ۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص پیداکرده است، مطرح کرد: در این مسیر باید تبلیغات حذف‌شده و اقدامات فرهنگی در دستور کار قرار گیرد و همچنین اقدامات لازم برای طراحی تپه سلام نیز باید انجام شود.

استاندار قم با بیان اینکه تمام سرمایه‌های ما فرزندان ما هستند و دشمن این سرمایه را هدف قرار داده است، عنوان کرد: مساجد باید به پایگاه‌ها و کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند چراکه در صدر اسلام نیز مسجد نقشی فرهنگی و اجتماعی داشته است.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر باید یک برنامه ۲۰ ساله برای قم تدوین کند، خاطرنشان کرد: این برنامه باید در حوزه‌های مختلف و متنوع باشد و در این مسیر می‌توان از حمایت علما نیز استفاده کرد.

آقامیری با بیان اینکه برای آلوده نشدن جوانان نیازمند محیط‌های مفرح هستیم، تصریح کرد: اقدامات فرهنگی در قم بسیار اهمیت دارد چراکه اگر اخلاق در قم سقوط کند، کشور سقوط می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه چهره قم باید تغییر کند، یادآور شد: چهره ظاهری قم نیازمند ساماندهی است و این ساماندهی باید از ورودی‌های شهر و المان‌ها شروع شود.

استاندار قم با بیان اینکه مسافران باید از ۲۵ کیلومتری بدانند اینجا قم است و به کجا وارد می‌شوند، اظهار کرد: در حوزه فرهنگ تنها شهرداری مسئولیت ندارد بلکه باید تمام دستگاه‌ها پای‌کار بیایند.

وی در پایان با تأکید بر لزوم اجرای پیوست عدالت، مطرح کرد: باید شهر به‌صورت عادلانه توسعه پیدا کند و همه مردم به‌صورت مساوی از خدمات بهره‌مند شوند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.