مدیریت شهری دغدغه مسائل فرهنگی دارد

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم به اهمیت توجه به مسائل فرهنگی در کنار حوزه خدمات و توسعه شهر اشاره کرد و گفت: در کنار توسعه خدمات در حوزه شهری توجه به مسائل فرهنگی به‌خصوص در بوستان‌ها یکی از دغدغه‌ها در این کمیسیون است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مدیریت شهری دغدغه مسائل فرهنگی دارد
شناسه : 75870 | انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مجتبی سبحانی ثابت در دیدار با استاندار قم، به اهمیت توجه به مسائل فرهنگی در کنار حوزه خدمات و توسعه شهر اشاره کرد و اظهار داشت: در کنار توسعه خدمات در حوزه شهری توجه به مسائل فرهنگی به‌خصوص در بوستان‌ها یکی از دغدغه‌های ما در کمیسیون است.

وی توسعه و نگهداری فضای سبز مبتنی بر بهره‌وری از منابع آبی را نیز مطرح کرد و افزود: با تکمیل تصفیه‌خانه جدید بیش از ۴ و نیم میلیون مترمکعب پساب برای آبیاری فضای سبز جنگلی مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم ادامه داد: تدوین شناسنامه باغات قم، طرح مناسب‌سازی بوستان‌ها، ممنوعیت کاشت درختان غیر مثمر، توسعه فضای سبز شهری و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در بوستان‌ها بخش کوچکی از اقدامات حوزه خدمات در مدیریت شهری است.

وی با یادآوری دوباره توجه به مسائل فرهنگی در بوستان‌ها گفت: در سال گذشته برای مناسب‌سازی فرهنگی بوستان‌ها در هر منطقه ۳۰۰ میلیون تومان و امسال ۶۰۰ میلیون تومان اختصاص داده‌شده که در اختیار سازمان فرهنگی قرار می‌گیرد.

سبحانی ادامه داد: برای تدوین طرح مناسب‌سازی بوستان‌ها جلسات زیادی را با مراکز فرهنگی مانند حوزه، دانشگاه، سپاه و بسیج برگزار کرده‌ایم و همکاری و تعامل خوبی بین دستگاه‌ها وجود دارد.

وی توجه به فرهنگ ایثار و شهادت را نیز یکی از اولویت‌های مدیریت شهری دانست و خاطرنشان کرد: شهرداری قم برای بوستان شهدای گمنام به‌طور سالانه ۳ میلیارد تومان بودجه اختصاص می‌دهد و ۷۰۰ تن نیز آسفالت برای محدود مقبره شهدا استفاده‌شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم گفت: بیش از ۲ هزار معبر و خیابان نیز به نام شهدا نام‌گذاری و ۴۱ سردیس نیز از شهدا در معابر شهری نصب‌شده و ۱۰ هزار مترمربع نیز دیوارنگاره با مضامین ایثار و شهادت اجراشده است.

وی در پایان گزارشی نیز از وضعیت پسماند در شهر قم ارائه داد و بیان کرد: شهر قم تنها کلان‌شهر در کشور است که دفع مستقیم زباله در آن به صفر رسیده و دارای دو خط تفکیک بوده و در زباله روند بهره‌وری را طی می‌کند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.