لزوم حمایت استان در تخصیص سهم شهرداری قم از ارزش‌افزوده

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم با بیان کاهش سهم شهرداری از ارزش‌افزوده در سال جدید گفت: امروز مدیریت شهری نیاز به حمایت دارد اما این حمایت باوجود عملکرد مثبت شهرداری‌ها هر روز کمتر می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
لزوم حمایت استان در تخصیص سهم شهرداری قم از ارزش‌افزوده
شناسه : 75868 | انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجید اخوان در دیدار استاندار قم، با اشاره به اهمیت جایگاه شورا در توسعه و پیشرفت شهر اظهار داشت: تمام تصمیمات شورا برای توسعه شهر مبتنی بر اسناد بالادستی و چشم‌انداز ۲۰ ساله و همچنین برنامه ۵ ساله شهرداری انجام می‌شود.

وی روند بررسی بودجه سالانه شهرداری را موردتوجه قرارداد و افزود: تدوین بودجه سالانه شهرداری در یک فرایند چهار ماه و با بررسی دقیق در کمیسیون برنامه‌وبودجه و همچنین کمیسیون‌های تلفیق تصویب می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: در مراحل تصویب بودجه تمام منابع و مصارف با دقت بررسی‌شده و بودجه با رعایت ضرورت‌ها در صحن علنی تصویب می‌شود و در بازه‌های مشخص نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی روند نظارت بر تحقق بودجه را نیز مطرح کرد و گفت: عملکرد شهرداری هر سه ماه یک‌بار بررسی‌شده و عملکرد ۶ ماه با جزئیات در ردیف بودجه‌ها منتشرشده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا از هرگونه انحراف جلوگیری شود.

اخوان عدم اختصاص سهم شهرداری در ارزش‌افزوده و حذف ردیف‌های درآمدی شهرداری در قانون جدید درآمدهای پایدار شهرداری‌ها را به‌عنوان دو چالش در مدیریت شهری مطرح کرد و گفت: امروز مدیریت شهری نیاز به حمایت دارد اما این حمایت باوجود عملکرد مثبت شهرداری‌ها هرروز کمتر می‌شود.

وی در پایان خلاصه‌ای از عملکرد شهرداری در تحقق بودجه سال ۱۴۰۲ را نیز ارائه داد و گفت: امسال در بودجه شهرداری جهش بزرگی رخ‌داده است، در ۶ ماه نخست سال۳۲۰۰ میلیارد تومان تحقق بودجه داشته‌ایم که به علت عدم تخصیص بخشی از سهم شهرداری از ارزش‌افزوده، بخشی از درآمد شهرداری محقق نخواهد شد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.