واکنش رئیس شورای شهر قم به حواشی آخرین جلسه شورا

رئیس شورای شهر قم با اشاره به حواشی آخرین جلسه رسمی شورا گفت: منتقدین معتقدند شهرداری در برپایی مراسمات ملی و مذهبی کم‌کاری کرده است در حالی که این مسئله مورد تأیید شورا نیست.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
واکنش رئیس شورای شهر قم به حواشی آخرین جلسه شورا
شناسه : 75796 | انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محسن محرری رئیس شورای شهر قم در گفت‌وگویی با اشاره به اتفاقات پیش‌آمده در آخرین جلسه شورا اظهار داشت: مسئله‌ای که باید مورد توجه اعضا قرار گیرد، این است که دستور هرجلسه از روز قبل به همه اعضا ابلاغ می‌شود و در آن جلسه باید درخصوص دستورات جلسه صحبت و تصمیم‌گیری کرد درصورتی‌که زمان اضافی باقی ماند می‌توان نسبت به مسائل دیگر صحبت کرد.

وی با بیان اینکه به دلیل سخنرانی شهردار در دانشگاه قم با کمبود وقت مواجه بودیم و نمی‌شد که به مسائل خارج از دستور جلسه بپردازیم، خاطرنشان کرد: در این جلسه ۵ دستور جلسه و ۸ لایحه داشتیم که باید تعیین تکلیف می‌شد، همچنین شهردار نیز ابتدای جلسه اعلام کرد به دلیل سخنرانی در دانشگاه قم نمی‌تواند به صورت کامل در جلسه حضور داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به غیبت سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم در جلسات کمیسیون فرهنگی شورای شهر افزود: درخصوص غیبت آقای طباطبایی‌نژاد از وی سؤال شد که پاسخ دادند در یکی از جلسات کمیسیون به دلیل کسالتی که داشتند با اطلاع قبلی در آن جلسه حاضر نشدند و در سایر جلسات دعوتی از ایشان انجام نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که اقدامات و تصمیمات این سازمان به طور معمول در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که استاندار و آیت‌الله سعیدی در آن حضور دارند، مصوب می‌شود.

محرری با اشاره به اینکه منتقدین معتقد هستند شهرداری در برپایی مراسمات ملی و مذهبی کم‌کاری کرده است، گفت: این مسئله مورد تأیید شورای شهر نیست زیرا وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم در بسیاری از مناسبت‌ها همچون عید نوروز، اربعین، اعیاد مختلف و… ثابت‌قدم بوده و در کنار دستگاه‌های مختلف اقدامات پررنگی انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری قم می‌تواند اقدامات بیشتر و بهتری درخصوص نصب المان‌های متناسب با فرهنگ قم در ورودی شهر داشته باشد، عنوان کرد: واقعیت این است که این موضوع مورد تأکید شخص استاندار هم قرار گرفته و در جلساتی که طی روزهای اخیر داشته‌ایم این موضوع را از شهرداری مطالبه کرده‌ایم.

وی افزود: شهر قم ۷ نقطه ورودی دارد که در حال حاضر تنها یک مورد در اختیار شهرداری است و باقی در اختیار راهداری هستند. در حال رایزنی هستیم تا اختیارات شهرداری را در مبادی دیگر افزایش دهیم تا با طراحی سازه ورودی شهر قم را متناسب با فرهنگ بومی و مذهبی که دارد زیبا کنیم.

رئیس شورای شهر قم در ادامه با اشاره به اینکه شهر قم نیازمند اطلس گردشگری است و نبود این بانک اطلاعاتی کامل نقطه‌ضعفی در حوزه توریست محسوب می‌شود، تأکید کرد: باتوجه به ظرفیت گردشگری که استان قم دارد تهیه اطلس گردشگری و فرهنگی جدی‌ترین مطالبه ما از شهردار محترم قم است که به نظر بنده باید در اسرع وقت آماده شود.

وی افزود: البته اطلاع دقیقی از این موضوع ندارم که شهرداری تصمیم به تهیه این بانک اطلاعاتی کامل از ظرفیت‌های گردشگری قم گرفته است یا نه اما اگر آماده شود اتفاق مثبتی است که تأثیر بسزایی دارد.

محرری در ادامه بیان کرد: تمامی اراضی منطقه بلوار پیامبر اعظم(ص) که داخل محدوده شهر قم است تعیین تکلیف شده و اراضی هم برای کاربری مسائل فرهنگی و مذهبی اختصاص داده شده است.

وی افزود: برای مثال در آن محدوده ۵ مسجد جانمایی شده که ۳ مورد از آن واگذار شده است، همچنین اراضی برای موزه سیره شهدا و دین و زندگی هم در نظر گرفته‌شده است که در مرحله انعقاد قرارداد هستیم.

رئیس شورای شهر قم با اشاره به اینکه شهرداری قم می‌تواند نسبت به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در اطراف حرم مطهر اقدامات بهتری انجام دهد، تصریح کرد: این موضوع مطالبه‌ منطقی است که از سوی مردم متدین قم به اطلاع ما رسانده شده و ما نیز این موضوع را از شهردار قم مطالبه می‌کنیم.

وی در پایان اشاره کرد: شهرداری قم می‌تواند با افزایش تبلیغات و با استفاده نصب بنر و تلویزیون‌های شهری اقدامات خود را درخصوص ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش دهد.

نوشته های مشابه
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
مالیات بر ارزش‌افزوده صرف توسعه شهر قم می‌شود
اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
غسال قمی کارگر نمونه استان شد
پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.