۸۰۰ کد ملکی در بلوار پیامبر اعظم(ص) قم جانمایی شده است

مدیر کل املاک و دارایی‌های شهرداری قم گفت: یکی از اقدامات این اداره کل در زمینه پیگیری فعالیت سنوات گذشته، اخذ اسناد شهرداری در بلوار پیامبر اعظم (ص) بود که در فاز نخست از حرم مطهر تا میدان معلم ۸۰۰ کد ملکی بررسی و جانمایی شده و در حال اخذ سند هستیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۸۰۰ کد ملکی در بلوار پیامبر اعظم(ص) قم جانمایی شده است
شناسه : 75585 | انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عبدالله سلیمانی اظهار کرد: یکی از اقدامات در زمینه پیگیری فعالیت سنوات گذشته، اخذ اسناد شهرداری در بلوار پیامبر اعظم (ص) بود که در فاز نخست از حرم مطهر تا میدان معلم ۸۰۰ کد بررسی و جانمایی شده و در حال اخذ سند هستیم.
وی گفت: در بلوار پیامبر اعظم (ص) ۹۵ درصد معبر تملک شده اما در بلوک‌های کناری هنوز املاک باقی مانده وجود دارد که در حال پیگیری این موضوع هستیم.

مدیر کل املاک و دارایی‌های شهرداری قم گفت: متأسفانه در شهر قم زمین‌های مشاعی با سند جاری یا تعیین حدود نشده بسیار است که این موضوع در تملک پروژه‌های عمرانی چالش برانگیز است.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر برای حل این مشکل تا جای امکان بر روی این زمین‌ها توافق نمی‌شود و همچنین گزارش‌های کارشناس رسمی دادگستری به صورت متمرکز دریافت و در مرکز، گزارش‌ها با مجاورین تطبیق داده می‌شود؛ همچنین بانک اطلاعات گزارش‌های کارشناسان دادگستری تدوین شده است.

وی بیان کرد: در زمینه تملکات به مناطق ابلاغ شده و مناطق نیز به مردم اطلاع رسانی کرده‌اند که اسناد خود را تک برگ کنند که این امر موجب می‌شود دوگانگی و اطلاعات ناقص از بین برود، همچنین تلاش شده که در آینده مشکل دو بار خریدن ملک وجود نداشته باشد.

سلیمانی گفت: از آنجایی که انتقالات با شهرداری مکاتبه می‌شود در خصوص اینکه یک زمین مشخص، چه شخصیت حقوقی دارد و چه امکاناتی برای اخذ مجوز ساخت و ساز در آن شدنی است، بستری فراهم شده تا نظرات کارشناسان منتقل شود؛ بنابراین دارای بانک مدون هستیم و بانک همه پلاک‌های غیر معتبر در حال جمع‌آوری است تا به وحدت رویه برسیم.

نوشته های مشابه
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.