تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) به مناسبت ایام معصومیه

معاون اجرایی آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم، گفت:‌ ۷۴ برنامه فرهنگی و هنری برای ایام معصومیه توسط آستان مقدس برنامه‌ریزی‌ شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) به مناسبت ایام معصومیه
شناسه : 75555 | انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، هادی محمودنژاد ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های ایام معصومیه که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد:‌ استقبال از کاروان نمادین حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها فردا با حضور خادمان آستان مقدس و مردم از چهارراه معصومیه قم آغاز می‌شود و در ادامه پس از گذر از خیابان امامزاده ابراهیم، امام خمینی(ره)، میدان شهید سعیدی، سه راه خورشید، میدان‌ شهید مطهری، چهار راه بازار به حرم‌ مطهر خواهد رسید.

وی گفت:‌ اجتماع مردمی در چهار راه معصومیه قم از ساعت ۷:۴۵ فردا آغاز و کاروان در حدود ساعت ۱۰صبح به حرم مطهر می‌رسد و ویژه برنامه‌ای از جمله خطبه خوانی خادمان آستان و گلباران مضجع شریف کریمه اهل بیت(س) پیش‌بینی شده است.

محمود نژاد، برپایی نمایشگاه دختران سرزمین من در صحن پیامبر اعظم، نذر خدمت برای علاقه‌مندان درحرفه‌های مختلف، اعزام کاروان سفیران به ۱۰ استان و مناطق مختلف استان قم ، برگزاری پویش همسایه با حضور در ۶۰ مدرسه برای تبیین شخصیت حضرت معصومه(س) ، رونمایی از کتاب‌های تولیدی آستان و برگزاری نشست‌های علمی پژوهشی با عنوان تبیین شخصیت و آثار و برکات حضور کریمه اهل بیت(س)‌ در قم را از دیگر برنامه های ایام معصومیه در قم ذکر کرد.

وی گفت:‌ در حوزه‌های سینمایی و هنری نیز اتفاق‌های خوبی را شاهدیم از جمله مستند سینمایی «اخت الرضا» که روز سه‌شنبه هفته جاری رونمایی خواهد شد، این مستند با مشارکت عتبه حسینی و سازمان هنری سوره ساخته شده‌است که بزودی اکران آن در سینماهای سراسر کشور شروع می‌شود.

محمود نژاد یادآور شد: بازدید از موزه آستان مقدس بانوی کرامت نیز در سالروز ورود ایشان به قم برای بانوان رایگان است.

تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) به مناسبت ایام معصومیه

همچنین حجت‌الاسلام سید احمد مشرف معاون فرهنگی آستان حضرت معصومه(س) اظهار داشت:‌ شعار محوری برنامه‌های ایام معصومیه امسال «در پناه اخت الرضا اسوه عفاف و جهاد تبیین» برگرفته از نصوص زیارات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه عفاف و جهاد تبیین است.

وی گفت:‌ فردا ۲۳ ربیع الاول مصادف با ۱۷ مهرماه امسال سالروز ورود حضرت به شهر قم است و از این روز برنامه‌های شاد و مفرح برای زائران حرم مطهر تا هشتم ربیع الثانی مصادف با دوم آبان سالروز ولادت امام‌حسن عسکری(ع) برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد آیین های فاطمی آستان حضرت معصومه(س) گفت:‌ برنامه‌هایی برای زائران غیرایرانی در شب و سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم برگزار می‌شود و برنامه مکتب بانوی تمدن ساز در قالب روایتگری از موزه فاطمی از آن جمله است.

وی ابراز داشت: چهارم تا ششم آبان نیز برنامه‌های رحلت حضرت معصومه(س) را برگزار می‌کنیم و درایام اقامه عزا برای محبان و شیعیان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) فضای مناسبی برای برنامه‌ها در حرم مطهر ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اجتماع حافظان قرآن کریم در حرم حضرت معصومه(س) در ایام معصومیه گفت: نوجوانان و جوانان بسیاری در مرکز قرآن و حدیث حرم موفق به حفظ کل قرآن شدند و قریب به ۸۵۰ نفر حافظ کل قرآن شده اند و اجتماعی با حضور این افراد برای تکریم قرآن کریم برگزار می‌شود.

تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) به مناسبت ایام معصومیه

در ادامه حجت‌السلام‌والمسلمین صفر فلاحی مدیر حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: ۲۳ ربیع الاول سالروز ورود حضرت معصومه  سلام الله علیها به قم است که مردم قم در طی بیش از ۲ دهه گذشته، این روز را گرامی می‌دارند و در واقع این روز زمینه وحدت و همگرایی مردم قم است.

مدیر حرم مطهر بانوی کرامت گفت: مسیر ورود حضرت معصومه سلام الله علیها از سمت ساوه بوده و آغاز حرکت کاروان استقبال نمادین از کریمه اهل‌بیت(س) ساعت ۸ صبح از میدان معصومیه به سمت حرم مطهر است.

وی افزود: در طول مسیر این کاروان نیز ایستگاه‌های صلواتی از سوی گروه‌های مردمی و دستگاه‌های مختلف برپا می‌شود.

فلاحی ادامه داد: کاروان دیگری نیز از بیت النور محل عبادات آن حضرت که بیشتر بانوان خادم هستند به سمت چهارراه بازار و حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیهم حرکت می‌کنند.

وی عنوان داشت: اجتماع زائران از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه هفته جاری در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با نقاره زنی، مداحی، سخنرانی و خطبه خوانی خادمان همراه خواهد بود.

مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) اضافه کرد: انتظاری که از اهالی رسانه می‌رود این است که این بانوی بزرگ اسلام برای جامعه بیشتر شناسانده و معرفی شود.

وی با بیان اینکه در ایام معصومیه در حرم مطهر بانوی کرامت برنامه‌های ویژه ای برگزار می‌شود افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته مواکبی برای ارائه خدمات به زائران و مجاوران برپا خواهند شد که فقط از قم هم نیستند و از شهرهای مختلف و حتی از کشور عراق نیز حضور دارند.

تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) به مناسبت ایام معصومیه

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.