سهم قابل توجه پروژه‌های عمرانی از بودجه شهری قم

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با اشاره به بودجه هشت هزار میلیارد تومانی شهرداری قم برای سال ۱۴۰۲، گفت: دو هشتم از این بودجه مربوط به وظایف جاری و شش هشتم مربوط به وظایف عمرانی است که با این وجود پیشرفت‌هایی که در شهرداری قم اتفاق می‌افتد، ملموس است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سهم قابل توجه پروژه‌های عمرانی از بودجه شهری قم
شناسه : 75370 | انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهرداد توکلی‌مقدم اظهار کرد: قانون جدید درآمدهای پایدار شهرداری‌ها یک سری از ردیف‌های درآمدی شهرداری را کاهش داده و در عین حال مسئولیت‌هایی را بر عهده دیگر دستگاه‌ها گذاشته است و ضمانتی برای عملی شدن این مسئولیت‌ها وجود ندارد.  

وی با بیان با تغییر مبنای تعرفه‌ها ۱۵ ردیف درآمدی شهرداری کسر شده است، افزود: جبران کسر یا حذف پارکینگ‌ها در گذشته از طریق دریافت وجه ممکن بود، اما در حال حاضر مالک باید از طریق دیگر این کار را انجام دهد.  

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با اشاره به محقق نشدن درآمد حاصل از مالیات بر ارزش‌افزوده در طول ماه‌های ابتدایی سال، خاطرنشان کرد: اداره کل امور مالیاتی در بحث مالیات بر ارزش افزوده، مبالغی را پایان سال ۱۴۰۱ به شهرداری واریزی کرده است که با اعلام مغایرت در پرداخت‌ها، این مبالغ برای امسال مستهلک می‌شود.

 توکلی‌مقدم تصریح کرد: تمام موارد ذکر شده عملکرد پنج ماهه و روش‌های درآمدی و عملکردی شهرداری را متأثر کرده است، به علاوه اینکه بودجه شهر قم به نسبت جمعیت و نیازهای زندگی شهرنشینی در مقایسه با دیگر کلان‌شهرها متناسب نیست.  

سهم قابل توجه فعالیت‌های عمرانی از بودجه

وی با اشاره به بودجه هشت هزار میلیارد تومانی شهرداری قم برای سال ۱۴۰۲، تاکید کرد: دو هشتم از این بودجه مربوط به وظایف جاری و شش هشتم مربوط به وظایف عمرانی است که با این وجود پیشرفت‌هایی که در شهرداری قم اتفاق می‌افتد، ملموس است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر، هزینه و اقتصاد شهر از مردم گرفته نشده است، گفت: رشد شهر به سمت پروژه‌های سرمایه‌گذاری همچون بلوار پیامبر اعظم (ص)، زیرگذر و روگذرها و بلوار غدیر رفته که موجب گسترش اقتصاد و توسعه شهر قم شده است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.