نام شهدا پیوست فرهنگی طرح‌های شهری است

استاندار قم گفت: قم یک شهر فرهنگی است و لازم است طرح‌های شهری در قم پیوست فرهنگی داشته باشد که نام و تصویر شهدا بهترین پیوست فرهنگی است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نام شهدا پیوست فرهنگی طرح‌های شهری است
شناسه : 75184 | انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید محمد آقامیری در حاشیه مراسم آغاز نصب ۳۱۳ تابلوی کوچه‌های مزین به نام و تصویر شهدا در گفت‌وگو با خبرنگاران با تقدیر از مدیریت شهری برای نصب تابلوهای شهدا در معابر اظهار داشت: مهم‌ترین نتیجه‌ای که قرار دادن نام شهدا بر سر کوچه‌ها دارد، این است که با نام و یاد آن‌ها، مسیر زندگی خود را گم نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه هر آنچه برای شهدا و خانواده‌های آن‌ها انجام دهیم کم است، ابراز کرد: باید نام و یاد شهدا را همیشه زنده نگه داریم و زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهدا سرلوحه زندگی ما باشد.

استاندار قم اضافه کرد: آنچه امروز اهمیت دارد، تکریم خانواده شهداست تا بدانند اگر شهیدشان نیست اما ما کنارشان هستیم تا دغدغه آن‌ها کاهش یابد، شهدا برای دین و انقلاب رفتند بنابراین وظیفه داریم نسبت به توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد آن‌ها تلاش کنیم.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری هر اقدام فرهنگی که بخواهد در زمینه شهدا انجام دهد، تمام‌قد حمایت می‌کنیم، افزود: یکی از مهم‌ترین نمادهای مذهبی و دینی، شهدا هستند.

آقامیری ادامه داد: حرم حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران، امامزادگان واجب‌التعظیم و ظرفیت‌های فرهنگی بسیاری در شهر قم داریم، بنابراین هر طرحی بخواهیم در این شهر اجرا کنیم باید دارای پیوست فرهنگی باشد، یعنی نماد فرهنگی داشته باشد.

وی اضافه کرد: از بهترین نمادهای فرهنگی در شهر نمادهای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت و تابلوهای شهداست که بر سر کوچه‌ها نصب می‌شود؛ امیدواریم نام تمام ۶ هزار و ۹۰ شهید استان قم در کوچه‌ها و خیابان‌ها ثبت شود.

نوشته های مشابه
برگزاری تورهای تخصصی قم‌گردی و حرم‌گردی در قم
پیش‌بینی ۲۱۷ هزار تن آسفالت برای سطح معابر قم در سال ۱۴۰۳
افزایش بوستان‌های شهری قم
تلاش شهرداری برای خرید ۳ رام واگن مترو از چینی‌ها
رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
بازارچه‌های مشاغل خانگی در قم ساماندهی می‌شوند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.