دوربین‌های ترافیکی قم فعال شود

مدیرکل بازرسی قم با اشاره به مسئله تصادفات در استان، گفت: حداکثر بهره‌برداری از بعضی دوربین‌های ترافیکی اتفاق نمی‌افتد و ضروری است توسط دستگاه‌های اجرایی، دوربین‌هایی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، مشخص شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دوربین‌های ترافیکی قم فعال شود
شناسه : 74629 | انتشار : ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود طالبی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قم که با موضوع کنترل و کاهش تصادفات در دادگستری کل استان برگزار شد، اظهار داشت: در مقایسه با دیگر استان‌ها همکاری دستگاه‌های اجرایی استان قم با دستگاه نظارتی مطلوب است.  

وی اذعان کرد: گاهی اختلافی بین دستگاه‌های اجرایی و دستگاه نظارتی رقم می‌خورد که در بیشتر موارد ناشی از آگاه نبودن افراد است.  

مدیرکل بازرسی استان قم با اشاره به مسئله تصادفات در استان قم اضافه کرد: حداکثر بهره‌برداری از بعضی دوربین‌های ترافیکی اتفاق نمی‌افتد و ضروری است توسط دستگاه‌های اجرایی، دوربین‌هایی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، مشخص شود.  

وی به مسئله هرس درختان اشاره کرد و ادامه داد: بعضی دستگاه‌ها بدون مجوز شهرداری کارهایی در این زمینه انجام دادند، درحالی‌که متولی این موضوع شهرداری است که به‌صورت فنی این کار را انجام می‌دهد.  

طالبی ادامه داد: اگر هر دستگاهی بخواهد تنها برای حل معضل خودش وارد این امر شود مشکلات دیگری ایجاد می‌شود.  

وی با اشاره به اهمیت همکاری با صداوسیمای مرکز قم برای فرهنگ‌سازی در زمینه رفتار ترافیکی، تصریح کرد: مدیرکل صدا سیمای استان در این زمینه همراه هستند و پخش کلیپ‌های کوتاه آموزشی می‌تواند اثرگذاری بسیار بالایی داشته باشد.  

مدیرکل بازرسی استان قم با تأکید بر اینکه ساماندهی راکبان موتورسیکلت در قم موضوعی بسیار اساسی است، اظهار کرد: این مسئله تداوم و ابعادی دارد که هر چه در آن کارکنیم، بازهم کافی نخواهد بود.  

وی با بیان اینکه بخش زیادی از راکبان موتورسیکلت‌ها مقید به ضوابط و قوانین نیستند، افزود: بسیاری از راکبان از بیمه و کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند و اگر به این قوانین معتقد هستیم باید فکری به حال آن بکنیم.  

طالبی مطرح کرد: نظارت بر مصوبات کمیته‌ها و کارگروه‌های قانونی استانی یکی از وجوه کاری اداره کل بازرسی است و نظارت ما تنها بر قوانین مادر محدود نمی‌شود.

وی با تأکید بر لزوم برخورد شدیدتر با خودروهای شوتی در چارچوب قوانین گفت: به‌صرف اینکه یک خودرو شوتی است می‌توانیم آن را در توقیف نگه داریم و این موضوع سبب کاهش این جرم خواهد شد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.