مجوز ساخت‌وساز در شهر قم ۱۵ روزه صادر می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم از صدور مجوز ساخت‌وساز در مدت ۱۵ روز خبر داد و گفت: چنانچه حدود درخواست شهروند در طرح تفصیلی بگنجد و امور مربوط به نظام‌مهندسی به‌موقع انجام شود، صدور پروانه در مدت دو هفته‌ انجام خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مجوز ساخت‌وساز در شهر قم ۱۵ روزه صادر می‌شود
شناسه : 74568 | انتشار : ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجید متین‌فر با اشاره به اینکه کاهش زمان صدور پروانه ساخت‌وساز یکی از اهداف مهم معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم است، اظهار کرد: در این راستا اقداماتی همچون دومرحله‌ای کردن صدور جواز ساخت و کاهش و تسهیل فرآیندها صورت گرفته است.  

وی با بیان اینکه در قانون، دو هفته برای صدور مجوز ساخت‌وساز پیش‌بینی‌شده است، افزود: الزاماتی در این زمینه وجود دارد ازجمله اینکه اسناد مالکیت ارائه‌شده و نقشه‌ها به تأیید نظام‌مهندسی ساختمان رسیده باشد.  

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به اینکه گاهی شهروندان فرایند نظام‌مهندسی را جزئی از مدت‌زمان انجام کار در شهرداری به‌شمار می‌آورند، خاطرنشان کرد: گاهی شهروندان درخواست‌های خارج از حدود پروانه دارند.  

وی اضافه کرد: وقتی این مسائل مطرح می‌شود، پرونده وارد فرایند کمیسیون ماده ۵ استان قم می‌شود که این موضوع زمان را افزایش می‌دهد.  

متین‌فر تأکید کرد: اگر حدود درخواست شهروند در طرح تفصیلی بگنجد و امور مربوط به نظام‌مهندسی به‌موقع انجام شود، صدور پروانه دو هفته‌ای انجام خواهد شد.

نوشته های مشابه
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.