اجرای ۶۲ پروژه عمرانی در شهر قم

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: در حال حاضر ۶۲ پروژه عمرانی در شهر قم با بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال انجام است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای ۶۲ پروژه عمرانی در شهر قم
شناسه : 74543 | انتشار : ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس حلوایی‌زاده با اشاره به بودجه ۸ هزار میلیارد تومانی شهرداری در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: حدود ۷۵ درصد از بودجه به حوزه عمرانی اختصاص داده‌شده که شامل تملک، ساختمان‌ها، راه‌ها، پل‌ها و خدمات شهری و … است.

وی وظیفه حوزه عمرانی را موردتوجه قرار داد و افزود: در بسیاری از پروژه‌ها طراحی از سال گذشته و در مواردی در ابتدای سال به‌عنوان گام نخست انجام شد و به مرحله عقد قرارداد رسید و در ابتدای سال بیش از ۱۵ قرارداد مشاوره و طراحی منعقد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ادامه داد: پس از عقد قراردادها از ماه اردیبهشت وارد مرحله نظارت شدیم و در حال حاضر ۶۲ پروژه تنها در بخش فنی و عمرانی فعال است و البته متولی این پروژه‌ها واحدهای دیگر هستند که بعد از تکمیل تحویل داده می‌شود.

حلوایی‌زاده بودجه ۶۲ پروژه در حال اجرا را هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: ۵۵ مورد از ردیف بودجه که ممکن است چندین قرارداد را شامل شود در ۴ ماه نخست سال تعیین تکلیف شده و مانند قرارداد فاز ۵ عمار یاسر که شامل چندین قرارداد بوده است.

وی ادامه داد: در مورد پروژه عمار یاسر تا امروز ۶ قرارداد منعقدشده که شامل احداث تونل، رمپ و لوپ، فاز دو بلوار تا میدان سپاه و روکش آسفالت مسیر است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم، هدایت آب‌های سطحی را شامل سه پروژه بزرگ دانست و گفت: پروژه هدایت آب‌های سطحی خیابان بافقی در ماه پیش تکمیل شد، خیابان بشارت در منطقه چهار نیز تکمیل‌شده و رینگ کمربندی، رینگ شرقی، فاز دو جمهوری و نو قطار در حال انجام است.

حلوایی‌زاده اضافه کرد: تا امروز بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قراردادهای این ۶۲ پروژه هزینه شده و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان نیز صورت‌وضعیت این پروژه‌ها در دستور کار قرارگرفته که به‌صورت هم‌زمان انجام‌شده است.

وی تأکید کرد: در مجموع نیز برای هدایت و نظارت این پروژه‌ها ۱۳۷ جلسه کمیسیون برگزارشده که ۳۶۳ ابلاغ نیز تا پایان ماه چهارم ارسال‌شده است و در آزمایشگاه مکانیک خاک نیز ۶۰۰ مورد آزمایشگاهی انجام‌شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: شهرداری یک آزمایشگاه مکانیک خاک دارد اما در پروژه‌هایی که سازمان توسعه عمران شهرداری قم انجام می‌دهد، کنترل و نظارت با آزمایشگاهی است که زیرمجموعه اداره کل راه و شهرسازی بوده و خارج از محدوده شهرداری است.

حلوایی‌زاده پروژه‌های مربوط به تقاطع‌ها، خیابان‌ها و پل‌های را ۱۶ مورد اعلام کرد و گفت: در این بخش از پروژه‌ها میزان مبلغ اعتبار ۱,۰۵۰ میلیارد تومان در پروژه که از سال گذشته فعال بوده است و ۱۱۶ مورد مربوط به حوزه فضای سبز بوده است.

وی افزود: در پروژه‌های مربوط به هدایت آب‌های سطحی حدود ۷۷ میلیارد تومان، احداث سه پروژه پارکینگ ۱۰۳ میلیارد تومان و پروژه‌های مربوط به ساختمان نیز ۶۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اعتبار هزینه شده در بخش زیرساخت‌ها، اظهار کرد: در پروژه‌های زیرساختی نیز ۲۶۰ میلیارد تومان شامل روشنایی معابر و بوستان‌ها و تأمین منابع ذخیره آب بوستان‌ها، هزینه شده است.

نوشته های مشابه
حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
ساخت ۱۷ بوستان جدید در قم
مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی تا پایان سال تکمیل می‌شود
شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
تحقق ۷۹ درصدی درآمد شهرداری قم در فروردین
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.