دفتر انجمن سینمای جوانان قم افتتاح شد

دفتر انجمن سینمای جوانان قم همزمان با روز ملی سینما در خانه فرهنگ و هنر ملل افتتاح شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دفتر انجمن سینمای جوانان قم افتتاح شد
شناسه : 74435 | انتشار : ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، مراسم آغاز به کار دفتر انجمن سینمای جوانان قم در خانه فرهنگ و هنر ملل همزمان با روز ملی سینما برگزار شد.

امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، محمد کاظم رضوانی معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، سعید ایلانلو رئیس گروه سینمایی اداره‌کل، رضا ابوذر مدیر انجمن سینمای جوانان قم، اصغر نوبخت، سید روح‌الله حسینی، داوود جلیلی، محمود الیاسی و جمعی از فعالان سینمای استان در این مراسم حضور داشتند.

تصاویر/ افتتاح دفتر انجمن سینمای جوانان قم

*رهایی انجمن سینمای جوانان قم از معضل اجاره‌نشینی

رضا ابوذر مدیر انجمن سینمای جوانان قم در ابتدا با تبریک روز ملی سینما به پیشینه فعالیت این انجمن در قم اشاره کرد و گفت: انجمن سینمای جوان قم فعالیت خود را ابتدا در دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم آغاز کرد و هنرمندانی نظیر جواد افشار، علی بیطرفان، روح‌الله حسینی، حسین پارسایی، علی فرحناک، سید حسین فدایی‌حسین و ابراهیم سلیمانی از جمله کسانی بودند که در روزهای اول شکل‌گیری انجمن در سال ۱۳۶۵ حضور داشتند.

وی تصریح کرد: در اواخر دهه شصت، جشنواره ملی فیلم‌های کوتاه یک دقیقه‌ای به ابتکار انجمن قم با داوری سینماگران سرشناسی همچون ناصر تقوایی و کیانوش عیاری برگزار شد.

مدیر انجمن سینمای جوانان قم افزود: فعالیت انجمن در همه این سال‌ها وابسته به امکانات و تجهیزات نبوده و محصول تلاش انجمن، تربیت فیلمسازان و سینماگرانی بوده که امروز در کشور شناخته شده هستند و در پروژه‌های مختلف سینمایی فعالیت دارند.

ابوذر با بیان اینکه انجمن سینمای جوانان قم سال‌ها به صورت استیجاری فعالیت کرده و در همه این سال‌ها دغدغه استقرار و فعالیت در یک فضای دائمی و ثابت را داشته است، گفت: خوشبختانه با حمایت و مساعدت دکتر عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، انجمن در خانه فرهنگ و هنر ملل صاحب‌خانه شده و فیلمسازان جوان و پیشکسوتان استان قدردان این موضوع هستند.

وی با بیان اینکه اجاره‌نشینی در شأن انجمن سینمای جوانان قم نبود، گفت: خوشبختانه امروز انجمن در چنین فضایی مستقر شده و می‌تواند فارغ از دغدغه اجاره‌نشینی و پرداخت پول کرایه و … به فیلمسازی و تربیت سینماگران بپردازد.

ابوذر در پایان سخنان خود از تلاش‌های مرحوم علیرضا زهادی، محسن دلاوری، محمدرضا بهشتی منفرد و علی بیطرفان روئسای انجمن سینمای جوانان قم در چهار دهه گذشته یاد کرد و گفت: انجمن در طول ادوار گذشته با تلاش این عزیزان به جایگاه فعلی رسیده است.    

تصاویر/ افتتاح دفتر انجمن سینمای جوانان قم

*انجمن سینمای جوانان قم پرچمدار احیای ایدئولوژی سینمای در تراز انقلاب باشد

در ادامه امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با تبریک روز ملی سینما به فیلمسازان فرهیخته و فعالان سینما در قم، اظهار کرد: مجموعه خانه فرهنگ و هنر ملل متعلق به اهالی فرهنگ و هنر و سینماست و همه عزیزان می‌توانند از این مجموعه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در اواخر دهه شصت هنرجوی انجمن سینمای جوانان بودم، تصریح کرد: آن پیشرفتی که انجمن در حوزه فرم و تکنیک ساخت فیلم داشت، در حوزه محتوا و ایدئولوژی دیده نشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: در دهه شصت از فیلسوفان و دانشمندانی همچون دکتر رضا داوری اردکانی و غلامرضا اعوانی به منظور تقویت پایه‌های ایدئولوژی در سینما دعوت می‌شد اما بعد از مدتی، انجمن سینمای جوان کاملاً به مسائل تکنیکال روی آورد و به لحاظ ایدئولوژی تضعیف شد.

عموزاده با تأکید بر اینکه قم باید پرچمدار احیای ایدئولوژی سینمای در تراز انقلاب باشد، گفت: زمانی شاهد تحول انجمن خواهیم بود که از ظرفیت اندیشمندان فرهنگی به منظور تقویت پیشوانه فکری و فلسفی استفاده شود.

وی تصریح کرد: امیدوارم در فصل جدید فعالیت سینمای جوانان قم علاوه بر استفاده از تجارب فیلمسازان و پیشکسوتان استان، شاهد بهره‌گیری از ظرفیت اندیشمندان باشیم و در حوزه ایدوئولوژی به اندازه‌ای قوی شویم که توان تغذیه محتوایی سینمای ایران را داشته باشیم و پیوند دقیق و عمیقی بین سینما و ایدئولوژی برقرار کنیم.

تصاویر/ افتتاح دفتر انجمن سینمای جوانان قم

خاطرنشان می‌شود در پایان این مراسم از سرکار خانم سمانه سادات فقیه سبزواری و آقایان سید حمیدرضا منتظری، هانی احمدزاده و محمد مهدی عنایت‌پور از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای استان در عرصه سینما تجلیل شد.

*گزارش تصویری افتتاح انجمن سینمای جوانان قم را در «اینجا» ببینید.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.