حضور ۴۰۰ نیروی خدمات شهری در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص)

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم از آماده‌باش کامل شهرداری در پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: ۴۰۰ نیروی خدمات‌رسان در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) به‌صورت ۲۴ ساعته حضور خواهند داشت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
حضور ۴۰۰ نیروی خدمات شهری در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص)
شناسه : 74245 | انتشار : ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان‌مقدم در گفت‌وگویی اقدامات شهرداری در ایام اربعین را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: شهرداری قم در راستای ارائه خدمات مطلوب به زائران و عزاداران در ایام اربعین تمهیدات ویژه‌ای را اندیشیده است.

وی اقدامات شهرداری را در ایام اربعین نام برد و افزود: خدمات شهرداری در حوزه‌های حمل‌ونقل و ترافیک، فرهنگی، خدماتی، ایمنی و… اقداماتی را در دستور کار داشته و با بسیج تمام امکانات و تجهیزات به‌خصوص در روز پیاده‌روی اربعین در خدمت مردم است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم تصریح کرد: شهرداری از امروز سه‌شنبه تا پایان روز چهارشنبه همزمان با اقامه مغرب و عشا در مسجد مقدس جمکران به‌صورت ۱۰۰ درصدی در آماده‌باش است.

وی یادآور شد: تمام امکانات موردنیاز زائران و شهروندان در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) از قبیل آب شرب و سرویس‌های بهداشتی محیا بوده و برای افزایش ضریب ایمنی مردم اکیپ‌های موتوری و خودرویی آتش‌نشانی نیز در مسیر مستقر شده است.

اصفهانیان‌مقدم یادآور شد: در این ایام بیش از ۲۵۰۰ نفر از پرسنل شهرداری ازجمله پاکبانان، باغبان، پرسنل خدمات شهری در سطح مناطق نیز آماده‌باش بوده و ۱۵۰خودروی مکانیزه شهری نیز آماده است و در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) نیز ۴۰۰ نیرو خدمات رسان و پاکبان به‌صورت شبانه‌روزی حضور دارند.

وی ارائه خدمات در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) را با مشارکت مردم دانست و بیان کرد: تلاش کردیم بسیاری از خدمات با مشارکت مردم و موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی به مردم ارائه شود و زیرساخت‌های لازم ازجمله مخازن فان، کارتن پلاست، کیسه‌های زباله در بلوار پیامبر اعظم(ص) توزیع‌شده است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم به موکب‌های خدمات رسان در این مسیر نیز اشاره کرد و گفت: ۵۸ موکب در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) برپا بوده که خدمات فرهنگی و رفاهی به زائران و شهروندان ارائه می‌دهند که سازه‌های این موکب‌ها با همکاری سازمان فرهنگی و اجتماعی برپا می‌شود.

وی به حمل‌ونقل شبانه‌روزی نیز اشاره کرد و افزود: ناوگان اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی شهروندان را از سطح مناطق به بلوار پیامبر اعظم(ص) منتقل می‌کنند و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و ۴۰۰ دستگاه تاکسی به‌صورت شبانه‌روزی در تمام مسیرها تردد خواهند کرد.

اصفهانیان‌مقدم یادآور شد: ۸۰ دستگاه اتوبوس به‌صورت ویژه در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) نیز تردد خواهند کرد که پس از پایان مراسم از میدان آل یاسین به سمت حرم مطهر در خدمت زائران و عزاداران هستند.

وی خاطرنشان کرد: سامانه ۱۳۷ شهرداری نیز به‌صورت شبانه‌روزی به شهروندان به سه زبان عربی انگلیسی و اردو اطلاع‌رسانی خواهد کرد و تبلیغات محیطی به این سه زبان برای هدایت مسیر زائران به‌خصوص پیرامون حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران نصب خواهد شد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم اقدامات ایمنی سازمان آتش‌نشانی را نیز مورد توجه قرار داد و افزود: ایستگاه‌های ۲۴ گانه به‌صورت شبانه‌روزی برای پوشش ایمنی ورودی‌های شهر، بلوار پیامبر اعظم(ص) و به‌خصوص پیرامون حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران آماده‌باش هستند.

وی یادآور شد: در سطح مناطق ۱۴۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و در بلوار پیامبر اعظم(ص) ۸۰ چشمه سرویس بهداشتی با نیروی خدماتی ۲۴ ساعته فعال است.

اصفهانیان‌مقدم در پایان از اجرای فضاسازی شهر با همکاری سازمان سیما، سازمان فرهنگی و مناطق شهری خبر داد و گفت: برای اسکان زائران و مسافران نیز بوستان نیاز و نیایش در منطقه ۵، بوستان فدک در منطقه ۳، بوستان امام رضا(ع) در منطقه ۲ و بوستان غدیر در منطقه ۸ به‌صورت ویژه آماده خدمات‌رسانی است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.