در گفت‌وگو با «شهر۲۰» عنوان شد

دعوت از سینماگران قم برای شرکت در دومین رویداد «مهر سینمای ایران»

رئیس گروه سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از اعلام فراخوان شرکت در دومین رویداد «مهر سینمای ایران» در رشته‌های «کارگردانی»، «بازیگری»، «فیلمنامه‌نویسی»، «تدوین»، «گریم»، «صدابرداری و صداگذاری»، «جلوه‌های ویژه بصری»، «فیلمبرداری» و «تهیه‌کنندگی» خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دعوت از سینماگران قم برای شرکت در دومین رویداد «مهر سینمای ایران»
شناسه : 74184 | انتشار : ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵   پرینت

سعید ایلانلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، از اعلام فراخوان شرکت در دومین رویداد «مهر سینمای ایران» در قم خبر داد و گفت: این رویداد به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و با همکاری سازمان امور سینمایی و سمعی بصری به مناسبت گرامیداشت روز ملی سینما در مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گفته رئیس گروه سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، تحقق عدالت فرهنگی و توجه خاص به مقوله شادابی و پویایی در محیط فعالیت هنری حرفه‌ای از جمله اهداف برگزاری رویداد «مهر سینمای ایران» است.

ایلانلو اضافه کرد: در دومین رویداد «مهر سینمای ایران» علاوه بر تکریم سینماگران پیشکسوت و ایجاد فضای سالم رقابتی، بهترین و فعال‌ترین های سینماگران استان در رشته‌های مختلف مورد شناسایی و تجلیل قرار گرفته و افراد شاخص جهت شرکت در بخش ملی مراسم مهر سینمای ایران معرفی خواهند شد.

وی تصریح کرد: «فعالیت حرفه‌ای چشمگیر و متعدد»، «کسب عناوین و افتخارات در سطح بین‌المللی، ملی و استانی»، «مشارکت در تولید اثری شاخص» و «خلق دستاورد هنری ممتاز» از جمله شاخصه‌های شرکت در دومین رویداد «مهر سینمای ایران» در قم است.

رئیس گروه سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اضافه کرد: از تمامی سینماگران استان قم که از ابتدای مهرماه سال ۱۴۰۱ تا پایان شهریور ۱۴۰۲ در فرایند فیلمسازی نقش‌آفرینی داشته‌اند و شاخصه‌های مذکور را نیز دارا هستند، دعوت می‌شود در فرایند انتخاب بهترین‌های سینمای استان قم، خود را مورد ارزیابی قرار دهند.

ایلانلو تصریح کرد: فعالان سینمایی استان در رشته‌های کارگردانی، بازیگری، فیلمنامه‌نویسی، تدوین، گریم، صدابرداری و صداگذاری، جلوه‌های ویژه بصری، فیلمبرداری و تهیه‌کنندگی مورد ارزیابی هیئت انتخاب دومین رویداد مهر سینمای ایران قرار خواهند گرفت.

وی، موضوع داوری و معیارهای انتخاب افراد برتر را مورد توجه قرار داد و گفت: بر اساس کارشناسی مستندات ارسالی و بهره‌گیری از نظرات کارشناسان خبره رشته‌های ذی‌ربط، فرایند داوری و انتخاب برگزیدگان صورت خواهد گرفت و در صورت احراز امتیاز لازم، در هر رشته از یک نفر تقدیر خواهد شد.

رئیس گروه سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: همچنین شاخص‌ترین هنرمند سینمای استان جهت داوری در سطح ملی به سازمان امور سینمایی معرفی خواهد شد.

ایلانلو همچنین به نحوه شرکت در دومین مهر سینمای ایران اشاره کرد و گفت: علاقه‌مندان تا ۳۰ شهریورماه فرصت دارند فرم ثبت‌نام را به همراه مستندات مربوطه شامل تصویر کارت ملی، یک نسخه از آثار تولید شده، تصویر تندیس، دیپلم افتخار، لوح تقدیر، گواهی شرکت در جشنواره، قرارداد همکاری و مشارکت معتبر و… را در قالب یک نسخه DVD به گروه امور سینمایی و سمعی بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم واقع در نبش میدان شهید نواب صفوی ، تالار فرهنگ و هنر شهر تحویل دهند.

وی اضافه کرد: با توجه به محدودیت زمانی جهت داوری، از هر هنرمند حداکثر دو اثر (در یک یا دو رشته اعلام شده) مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت ولی تعداد آثار سینماگران نیز در ارزیابی نهایی مؤثر خواهد بود.

رئیس گروه سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در پایان تأکید کرد: زمان تولید آثار و یا کسب عناوین می‌بایست در محدوده زمانی اعلام شده یعنی از ابتدای مهرماه سال ۱۴۰۱ تا پایان شهریور ۱۴۰۲ باشد.

خاطرنشان می‌شود علاقه‌مندان برای اطلاع از جزئیات بیشتر می‌توانند با گروه سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در ساعات اداری با شماره ۳۲۱۱۴۲۲۸ تماس حاصل کنند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.