مخالفت مدیریت شهری با تغییر کاربری باغات قم

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر اینکه باغات قم خط قرمز مدیریت شهری است، گفت: به‌صورت جدی پیگیر عدم‌تغییر کاربری باغات هستیم و قطعاً با این تغییرات کاربری مخالفیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مخالفت مدیریت شهری با تغییر کاربری باغات قم
شناسه : 73935 | انتشار : ۰۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان‌مقدم در تشریح عملکرد پنج‌ماهه نخست سال جاری کمیسیون ماده ۷ معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری قم، اظهار کرد: کمیسیون ماده ۷ در راستای حفظ و گسترش فضای سبز شهر فعالیت کرده و متشکل از معاونت خدمات شهری، مدیرعامل سازمان پارک‌ها، قاضی دادگستری، رئیس کمیسیون خدمات شهری و دو ناظر از شورای اسلامی شهر است.

وی افزود: کمیسیون ماده ۷ با سیاست حفظ باغات و نگهداری از فضای سبز، تاکنون بیش از هشت جلسه در پنج‌ماهه سال جاری با موضوعات مرتبط با فضای سبز، رسیدگی به مطالبات مردمی و تغییر کاربری فضای سبز برگزار کرده تا در این زمینه، شاهد تغییر کاربری باغات و فضای سبز نباشیم.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز در شهر قم، ۲۰.۵ مترمربع است، گفت: با توجه به بحران تأمین آب، حفظ فضای سبز از اولویت اصلی این معاونت است که در همین راستا در صورت بروز تخلف، تصرف و تخریب فضای سبز، مسئولیت رسیدگی با کمیسیون ماده ۷ است و علاوه بر جریمه‌های مادی، جریمه توسعه چند برابری مجدد فضای سبز تخریب شده نیز در نظر گرفته‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر نظارت بر جلوگیری از بروز تخلف و تخریب فضای سبز با تأمین آب، کود و ارسال گیاه‌پزشک از حفظ باغات در سطح شهر قم حمایت می‌کنیم.

اصفهانیان‌مقدم ادامه داد: حفظ باغات در قم خط قرمز مدیریت شهری است و در این راستا به‌صورت جدی پیگیر عدم‌تغییر کاربری باغات هستیم و قطعاً با این تغییرات کاربری مخالفیم.

نوشته های مشابه
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.