حمایت مدیریت شهری از برنامه‌های فرهنگی با محوریت مساجد

رئیس شورای شهر قم به حمایت مدیریت شهری از برنامه‌های فرهنگی با محوریت مساجد در چارچوب بودجه اشاره کرد و گفت: بودجه موجود، بودجه‌ای است که به تصویب اعضای شورا رسیده و شهرداری نیز ذیل آن در حال انجام وظیفه است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
حمایت مدیریت شهری از برنامه‌های فرهنگی با محوریت مساجد
شناسه : 73711 | انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محسن محرری در نود و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم با اشاره به سی‌ام مردادماه، روز جهانی مسجد اظهار داشت: این روز یادآور اقدام شیطانی صهیونست‌ها در به آتش کشیدن قبله اول مسلمین است و به فرموده رهبر انقلاب به عنوان یوم الله و نقطه عطف دفاع از ارزش‌های اسلامی در مقابله با هجمه‌های کفار صهیونیستی است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم، مسجد را نمادی استوار از تمدن اسلامی در طول تاریخ برشمرد و گفت: مسجد پایگاه بیدارگری، بسیج مردمی و پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان است.

وی افزود: مدیریت شهری در شهر قم نیز به عنوان خاستگاه انقلاب، همواره حمایت‌های گوناگونی در جهت تحقق این مهم در شهر عش آل محمد(ص) داشته است و به طور حتم در ادامه این مسیر نیز باید این حمایت تقویت و مورد توجه همه مسئولان شهری و استانی باشد.

محرری با اشاره به انتظار مردم انقلابی قم از شورای شهر در جهت حمایت ذیل توسعه و ساخت مساجد در سطح شهر، ادامه داد: انتظار مردم از شورا، انتظاری به حق و مورد تأیید است، مدیریت شهری نیز سعی بر آن داشته است در طرح های مختلف از جمله بلوار پیامبر اعظم(ص) با جانمایی و اختصاص زمین در پنج نقطه در جهت ارائه خدمات فرهنگی توسط مؤسسات و متولیان فرهنگی همراهی خود را این نگرش درست نشان دهد.

وی افزود: همچنین افزایش سقف مساحت تجاری های مساجد به صورت رایگان در جهت درآمد پایدار مساجد،حذف پارکینگ مساجد، ساخت مساجد در بوستان‌ها که امکان آن فراهم است و بعضاً مواردی نیز انجام شده و بخشی نیز در کمیسیون‌های مربوطه در دست بررسی است و حمایت‌های فرهنگی توسط سازمان فرهنگی در مراسمات مختلف ملی و مذهبی از جمله مواردی است که توسط مدیریت شهری در جهت حمایت از مساجد انجام شده و می‌شود.

محرری با اشاره به تصویب دستورالعمل حمایت از مساجد، هیئت های مذهبی و مراکز فرهنگی، ورزشی، هنری و اجتماعی با رأی قاطع اعضای شورای شهر، گفت: این شیوه‌نامه محور ارائه کمک به مساجد در شهر قم خواهد بود و با تلاش صورت گرفته در کمیسیون فرهنگی و حمایت اعضای محترم در جلسه رسمی مورد تأیید و تصویب همه اعضای شورای شهر قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم در خصوص بودجه مصوب حمایت از مساجد، گفت: بودجه موجود، بودجه‌ای است که به تصویب اعضای محترم رسیده و شهرداری نیز ذیل آن در حال انجام وظایف تبیین شده است، اما عطف به حمایت شورای شهر از کارهای فرهنگی و خاصه مساجد سطح شهر در صورت امکان و در چارچوب بودجه افزایش آن میسر خواهد بود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.