سرعت اجرای پروژه‌های اطراف حرم رضایت‌بخش نیست

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم از تعیین تکلیف پروژه‌های میدان شهید مطهری، قبرستان نو و ورودی روبه‌قبله تا سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: با همه تلاش‌های صورت گرفته، برخی از پروژه‌های اطراف حرم با سرعت پایینی پیش می‌رود و این امر به نفع قم نیست.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سرعت اجرای پروژه‌های اطراف حرم رضایت‌بخش نیست
شناسه : 73609 | انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ابراهیم معتمدی در جلسه سازمان بهسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر در سالن جلسات استانداری قم اظهار داشت: امروز اگر مباحث ۳۲ هکتاری و ۴۸ هکتاری در این وضعیت تعیین تکلیف قرار دارد و اطراف حرم و  بافت‌های تاریخی در حال ساماندهی است، به جهت حضور سازمان بهسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر و تلاش‌های شهرداری است.

وی با بیان اینکه این سازمان در سال ۹۴ منحل شده بود که مجدد با وجود دغدغه‌ها به‌ویژه در حوزه بهسازی پیرامون حرم مطهر تشکیل شد، افزود: پیگیری‌ها در خصوص ۳۲ هکتاری و ۴۸ هکتاری، ظرفیتی مهم برای تحقق پروژه‌های اطراف حرم و ساماندهی آن بود و ظرفیت‌های خوبی نیز با همراهی شورای اسلامی شهر و مدیریت استان و هیات مدیره سازمان شکل گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم عنوان کرد: با همه تلاش‌های صورت گرفته، برخی از پروژه‌ها با سرعت پایینی پیش می‌رود و این امر به نفع قم نیست.

وی با تأکید بر اینکه ساماندهی اطراف حرم مطهر و مغازه‌های متصل به حرم، شیخان، قبرستان نو، تعیین تکلیف مطهری و پیشرفت بسط شرقی ازجمله دغدغه‌های کف میدان بوده که باید در آن‌ها تسریع شود، گفت: مشکلات و مسائلی که در پیرامون حرم وجود دارد باید با همراهی و تعامل مسئولان رفع شود تا سرعت اجرای پروژه‌ها افزایش یابد.

به گفته معتمدی، در برخی از این پروژه‌ها بیش از ۸ سال کارهای مطالعاتی و طراحی انجام‌شده و امروز در فصل کار و تلاش قرار داریم و فرصتی برای از دست دادن نیست.

وی خاطرنشان کرد: در میدان شهید مطهری، شهرداری و آستانه دارای مالکیت هستند که اگر نتوانیم به‌موقع برای ساماندهی مغازه‌های اطراف حرم و مطهری تلاش کنیم، به خروجی لازم نمی‌رسیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه میدان شهید مطهری، قبرستان نو و ورودی روبه‌قبله تا سال ۱۴۰۳ تعیین تکلیف می‌شود، تصریح کرد: در مجموع چندین پروژه جاری و ساری وجود دارد و منابع نیز موجود است و اگر در این شرایط در تملکات اطراف حرم نتوانیم گام مؤثری برداریم، بهسازی شکل نمی‌گیرد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.