مسابقات تک لیفت قهرمانی کشور در قم برگزار می‌شود

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان قم از برگزاری نخستین دوره مسابقات تک لیفت قهرمانی باشگاه‌های کشور طی روزهای ۲۵ تا ۲۷ مرداد در دو بخش آقایان و بانوان در استان قم خبر داد و گفت: این مسابقات با حضور ورزشکاران مطرح و قهرمانان قوی‌ترین مردان ایران در سالن شهیدان جعفری‌نیا برگزار خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مسابقات تک لیفت قهرمانی کشور در قم برگزار می‌شود
شناسه : 73342 | انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، مجید تلخابی عصر امروز در نشست خبری مسابقات تک لیفت قهرمانی باشگاه‌های کشور که در سالن شهید عزیززادگان اداره‌کل ورزش و جوانان قم برگزار شد، اظهار کرد: بعد از موفقیت استان قم در میزبانی مطلوب از نوزدهمین دوره مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور که با حضور ۱۱۰۰ ورزشکار بدنسازی در رشته‌های پرورش اندام، فیزیک، فیزیک کلاسیک، بادی کلاسیک، ماسکولار و گیمز کلاسیک برگزار شد، با نظر مساعد فدراسیون بدنسازی، برگزاری مسابقات تک لیفت قهرمانی باشگاه‌های کشور نیز به استان قم واگذار شد تا برای نخستین بار از این رویداد ورزشی میزبانی کند.

وی با بیان اینکه مسابقات تک لیفت قهرمانی باشگاه‌های کشور برای نخستین‌بار برگزار می‌شود، تصریح کرد: استان‌های لرستان، اصفهان و آذربایجان غربی نیز تقاضای برگزاری این مسابقات را داشتند اما از آنجا که قم به عنوان یکی از پایگاه‌های ورزش قدرتی شناخته می‌شود و با توجه به اینکه خود بنده هم سابقه قهرمانی در رشته پاورلیفتینگ را داشتم، درخواست کردیم میزبانی مسابقات به استان قم واگذار شود که خوشبختانه مورد پذیرش فدراسیون قرار گرفت.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان قم تصریح کرد: این مسابقات در سه رشته لیفت استاندارد، لیفت با لوازم استاندارد و لیفت میله الفن بار در سه رده جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان برگزار خواهد شد.

تلخابی اضافه کرد: مسابقات تک لیفت در بخش بانوان فردا ۲۵ مردادماه از ساعت هفت صبح با وزن‌کشی آغاز می‌شود و تا چهارشنبه شب مسابقات به اتمام می‌رسد و در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز مسابقات مردان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: تمامی ورزشکاران مشهور قوی‌ترین مردان ایران در قم حاضر خواهند بود و ورزشکارانی نظیر برادران فاطمی و قرایی و قهرمانانی که در برنامه مردان آهنین حضور داشتند، در روزهای پنجشنبه و جمعه در قم رقابت خواهند کرد.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان قم اضافه کرد: ۲۵۰ بانوی ورزشکار در اوزان ۶۰-، ۷۰-، ۸۰- و ۸۰+ کیلوگرم و ۲۵۰ ورزشکار مرد در اوزان ۸۰-، ۹۵-، ۱۱۰-، ۱۲۵- و ۱۲۵+ کیلوگرم رقابت می‌کنند و نفرات برتر به عضویت تیم‌ملی در می‌آیند.

تلخابی با تأکید بر اینکه قهرمانان بسیار مطرحی در این مسابقات شرکت می‌کنند، گفت: این مسابقات به لحاظ کیفیت شاید یکی از بزرگترین مسابقه تاریخ این ورزش در ایران باشد و احتمال اینکه رکورد سنگین‌ترین لیفت تاریخ ورزش دنیا نیز جابه‌جا شود، وجود دارد.

وی افزود: بنده فکر نمی‌کنم در جایی از دنیا مسابقات قدرتی برگزار شود که بیشتر از دو سه نفر وزنه بالای ۴۰۰ کیلو را ثبت کنند، اما در این مسابقات شاید ۱۰ نفر وزنه بالای ۴۰۰ کیلو را ثبت کنند که اتفاق کم نظیری خواهد بود.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان قم، مکان برگزاری رقابت‌ها را سالن ورزشی شهیدان جعفری‌نیا در خیابان شهدای ناجا قم عنوان کرد و گفت: حضور علاقه‌مندان برای تماشای این مسابقات، آزاد و رایگان است.

تلخابی در ادامه بر لزوم حمایت مسئولان استان و مدیران شهری از هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان قم تأکید کرد و گفت: برگزاری مسابقات ورزشی هزینه زیادی را به هیئت بدنسازی تحمیل می‌کند و این هیئت ورزشی بدون اتکا به ادارات دولتی و مجموعه‌های شهری این مسابقات را برگزار کرده است.

وی از مشارکت و همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و هتل ونوس در برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور قدردانی کرد و گفت: این دو مجموعه نهایت همراهی و همکاری را با هیئت بدنسازی داشتند اما متأسفانه مجموعه‌های استانی و شهرداری، همراهی لازم را در برگزاری این مسابقات نداشتند.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان قم همچنین از عدم پخش تلویزیونی مسابقات تک لیفت قهرمانی کشور توسط صداوسیمای قم انتقاد کرد و گفت: ما به دنبال بازگشت احترام به این ورزش هستیم، شهر قم جزء چهار استان برتر کشور از نظر تعداد باشگاه‌های بدنسازی است و مخاطبان و علاقه‌مندان بسیاری دارد اما متأسفانه صداوسیمای قم حاضر به پخش تلویزیونی این مسابقات نیست.

همچنین محمود قراچورلو رئیس کمیته قوی‌ترین مردان کشورمان در سخنان کوتاهی اظهار کرد: هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان قم یک مدیر لایق از جنس ورزش با نام مجید تلخابی دارد که وقتی سکان هیئت را در دست گرفت، حقیقتا خاطر ما آسوده شد.

وی افزود: مسابقات تک لیفت قهرمانی کشور برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود و سیاست ما جذب حداکثری در ورزش بویژه در حوزه بانوان بوده است و سعی می‌کنیم با بهترین کیفیت میزبان ورزشکاران عزیز باشیم.

در بخش دیگری از این نشست، محمود سلطان دبیر کمیته قوی‌ترین مردان نیز در سخنان کوتاهی، اظهار کرد: ما رشته جدیدی را در پیکره پرورش اندام با عنوان «تک لیفت» ایجاد کردیم و قطعاً شاهد شکل‌گیری مسابقات بین‌المللی خواهیم بود و این رشته را در بین ورزش‌های قدرتی، مطرح خواهیم کرد.

وی در خصوص اینکه چرا با وجود رشته‌های پاورلیفتینگ و قوی ترین مردان، رشته «تک لیفت» ایجاد شده است، گفت: در فیزیولوژی ورزشی سه گروه سرعتی، قدرتی و استقامتی داریم و لیفت به معنای واقعی تعریف دارد و یک فرایند کاملاً قدرتی محسوب می‌شود.

دبیر کمیته قوی‌ترین مردان افزود: ژنتیک ایرانیان پذیرای این رشته ورزشی است و تمام تفکر ما در کمیته قوی ترین مردان این است که بتوانیم در سکوها و میادین بین‌المللی قدرت ایرانی را مطرح کنیم.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.