برگزاری پرشور مجالس حسینی در قم

سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم گفت: مجالس سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در ایام محرم پرشورتر از سال‌های گذشته در شهر قم برپا شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری پرشور مجالس حسینی در قم
شناسه : 73332 | انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حجت‌الاسلام‌ سید احمد طباطبایی‌نژاد، سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم در آیین سوگواره شعر شش‌ماهه و بزرگداشت حضرت علی‌اصغر(ع) و تجلیل از پیرغلامان حسینی در سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی شهرداری قم، اظهار کرد: در ایام ماه‌های ذی‌القعده و ذی‌الحجه و دهه ولایت، خداوند متعال توفیق داد که یک‌شور خاصی در شهر قم بر پا و در نقاط مختلف شهر مجالس اهل‌بیت(ع) تشکیل شد.

سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم تصریح کرد: در ماه محرم امسال، مجالس سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرشورتر از سال‌های گذشته در شهر قم برپا شد و در نقطه‌نقطه شهر شاهد حضور پرشور مردم در این مجالس بودیم. شهرداری قم نیز به طبع وظیفه ذاتی خود در خدمت همشهریان بود و در قسمت‌های مختلف شهرداری اقدامات گوناگونی انجام شد.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به برنامه‌ها و مجالس عزاداری که توسط شهرداری قم برگزار شد، تأکید کرد: یکی از برنامه‌ها، بحث سیاه‌پوشی شهر قم بود که این طرح با اهدای بسته‌ای به مساجد صورت گرفت تا مساجد، محلات خود را سیاه‌پوش کنند؛ این طرح با عنوان «در زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم» و پویش «خیمه‌ای به وسعت یک شهر» آغاز شد.

وی ادامه داد: مجالسی همچون برگزاری مراسم روزانه زیارت عاشورا در دهه نخست ماه محرم در فضای مقابل ساختمان شهرداری مرکز برگزار شد.

سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم اضافه کرد: موکب شهرداری قم در آستانه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی پذیرای خیل سوگواران امام حسین(ع) بود و شهرداری در برپایی نماز جماعت ظهر و عصر توسط دسته‌های عزاداری در این دو روز مشارکت داشت.

طباطبایی‌نژاد درباره برگزاری سوگواره شعر شش‌ماهه و بزرگداشت حضرت علی‌اصغر(ع) و تجلیل از پیر غلامان حسینی، گفت: امیدوارم برگزاری این جلسات مورد عنایت ائمه معصومین(ع) قرار بگیرد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.