اجرای سیستم بازیافت آسفالت در پروژه شهید خداکرم

مدیر منطقه سه شهرداری قم گفت: برای نخستین بار در سطح منطقه از سیستم WR یا بازیافت آسفالت در پروژه بهسازی شهید خداکرم استفاده می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای سیستم بازیافت آسفالت در پروژه شهید خداکرم
شناسه : 73286 | انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهرداد روحانی با اشاره به آغاز عملیات عمرانی بهسازی بلوار شهید خداکرم، اظهار کرد: برای نخستین بار در سطح منطقه از سیستم WR یا بازیافت آسفالت در این پروژه اجرایی می‌شود و در فاز نخست از میدان شهید اوسطی تا پل شهید دستغیب این پروژه عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه این محور یکی از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی استان بوده و حجم بالای ترافیک، تردد بالا و آب‌های سطحی از مشکلات اجرای پروژه بهسازی بلوار شهید خداکرم است، افزود: به این دلایل در سال‌های گذشته به مرور آسفالت محور دچار شکستگی و از بین رفتن شده بود که بهسازی این محور در سال جاری در دستور کار قرار گرفت.

مدیر منطقه سه شهرداری قم در تشریح چگونگی نحوه اجرای این پروژه توضیح داد: برای نخستین بار در سطح منطقه از تثبیت سازی زیرسازی و تثبیت سرد آسفالت در این پروژه استفاده می‌شود، به‌نحوی‌که مسیر آسفالت موجود تا عمق ۲۵ سانتی تراشیده و مخلوط می‌شود و با تزریق سیمان و آب دهی و مخلوط سازی، این ۲۵ سانت مجدد توزیع و تثبیت توسط دستگاه WR صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: بعد از توزیع با استفاده از دستگاه‌ها و ماشین‌آلات دیگر، ابتدا لایه آستر و بعد روکش آسفالت صورت می‌گیرد که این اقدام در افزایش طول عمر آسفالت نقش مهمی دارد.

روحانی، طول پروژه را ۳ هزار و ۷۰۰ متر و با عرض بیش از ۱۴ متر دانست و ابراز کرد: قرارداد این پروژه با پیمانکار ۱۵ میلیارد تومان است که تلاش می‌شود کمتر از چهار ماه آینده فاز نخست به اتمام برسد.

وی با تأکید بر اینکه بیش از ۱۰ هزار تن آسفالت در این پروژه توزیع خواهد شد، گفت: برآوردهای اولیه هزینه‌ای این پروژه ۳۰ میلیارد تومان است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.