نقش مؤثر مساجد در ایمنی و پیشگیری از بحران

مدیر منطقه یک شهرداری قم از توجه ویژه مدیریت شهری به مقوله جایگاه ویژه مساجد در مدیریت بحران به‌عنوان کانون اصلی هماهنگی شهری و بازوی اجرایی کنترل و پیشگیری بحران خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نقش مؤثر مساجد در ایمنی و پیشگیری از بحران
شناسه : 73082 | انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجید محمدرضاخانی در جلسه مدیریت بحران منطقه که با حضور مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران و نمایندگان مساجد در دفتر منطقه برگزار شد، اظهار داشت: مجموعه مدیریت شهری در راستای پیش‌بینی، پیشگیری و مدیریت بحران و حوادث ناشی از آن می‌تواند ارتباطات و الگوهای مناسب را برای هم‌افزایی واحدهای مختلف ازجمله استفاده از ظرفیت مساجد را ایجاد کند.

وی، مسجد را به‌عنوان یک سازه معماری به‌عنوان پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در مواقع بروز حوادث و بلایای طبیعی دانست و ابراز کرد: با در نظر گرفتن شاخص‌هایی در مساجد و استفاده از ظرفیت‌های آن در راستای مرکز تعاملات اجتماعی، می‌تواند به‌عنوان مرکز حمایتی مدیریت و اسکان در دستور کار قرار گیرد.

مدیر منطقه یک شهرداری قم مدیریت بحران را شامل سه مرحله دانست و افزود: آمادگی قبل از بحران، حین بحران و پس از بحران مراحل مهمی است که هر یک آمادگی و آموزش‌های خاص خود را می‌طلبد و ما در مرحله آمادگی قبل از بحران باید به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آماده باشیم و آموزش‌های ضروری داده شود و مساجد محل اصلی اجتماعات توده مردم در مناسبت‌های مختلف نقش به سزایی در مباحث آموزشی و اقدامات پیشگیرانه دارد.

وی ضمن تشریح ستاد مدیریت بحران منطقه با تأکید بر اینکه جلسه آموزشی مدیریت بحران در مساجد و هیئات مذهبی نکاتی فراوان و مهمی دارد، گفت: به‌عنوان‌مثال برای جلوگیری از آتش‌سوزی در این اماکن اقداماتی نیاز است که با آموزش ابتدایی قابل‌پیشگیری است و آمادگی شهرداری برای مباحث آموزشی و پایش ایمنی مساجد و هیئات مذهبی صورت می‌گیرد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.