قم در مسیر توسعه قرار دارد/ مشکلات هسته مرکزی شهر رفع شود

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه قم توسعه بسیاری داشته و نیازهای آن نیز قابل رفع‌ است، گفت: نسبت‌به مشکلات مربوط به هسته مرکزی شهر نظیر کمبود پارکینگ و محدودیت در رفت‌وآمد به حرم مطهر باید تدبیر شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قم در مسیر توسعه قرار دارد/ مشکلات هسته مرکزی شهر رفع شود
شناسه : 72929 | انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، آیت‌الله اعرافی در نشست بررسی موضوعات مربوط به همایش یکصدمین سالگشت بازتأسیس حوزه علمیه قم، اظهار کرد: این همایش در روز پنج‌شنبه ۱۱ آبان‌ماه سال جاری در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این همایش دارای دو بخش است، مطرح کرد: بخش نخست مربوط به شیخ عبدالکریم حائری احیاگر حوزه علمیه قم است که بیش از ۲۰ جلد از آثار ایشان در این راستا بررسی شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: محور دوم این همایش نیز تحولات یکصد ساله اخیر حوزه علمیه قم در موضوعات مختلف است، که در این عرصه نیز مطالب و آثار بسیاری آماده، بررسی و رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه محور دوم ادامه‌دار خواهد بود، عنوان کرد: اگرچه اقدامات بسیاری در این راستا صورت گرفته است، ولی با توجه به اینکه حجم کار بسیار بالا است، این مسیر ادامه خواهد داشت.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه مراجع و علما برای این همایش پیام‌های خود را ارسال خواهند کرد و با بیان اینکه طرح اندیشه انقلاب اسلامی از دل حوزه علمیه خارج شده است، تصریح کرد: حوزه علمیه در بخش‌های مختلف دست‌آوردهای بسیاری داشته است، ولی ارزشمندترین آن پیدایش تئوری نظام اسلامی و ولایت فقیه است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه باید این همایش به بهترین شکل برگزار شود، یادآور شد: همچنین این همایش باید جلوه مناسبی در سطح شهر برای مردم داشته باشد.

وی اضافه کرد: خروجی این همایش نیز باید برای دانشگاه‌های و جوامع بین الملل نیز پیام‌ها و نکاتی را داشته باشد.

آیت الله اعرافی  با اشاره به اینکه قلب حوزه علمیه قم، حرم مطهر حضرت معصومه(س) است، اظهار کرد: تاکید مراجع و علما و همچنین سیاست‌های موجود مبنی بر این است که حضور طلاب و حوزویان در حرم مطهر و مراکز حوزوی این محدوده ازجمله فیضیه و دارالشفاء افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه امسال پذیرش و قبولی حوزه در قم رشد چشم‌گیری داشته است، مطرح کرد: همچنین حضور و رفت و آمد طلاب و روحانیون در هسته مرکزی شهر در تقویت بعد فرهنگی شهر نیز موثر خواهد بود.

آیت الله اعرافی ادامه داد: طلاب و اساتید برای رفت و آمد در هسته مرکزی شهر با کاستی‌ها و موانعی روبرو هستند که انتظار داریم همکاری بیش‌تری در این عرصه صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه بحث پارکینگ یکی از مشکلات موجود است، عنوان کرد: همچنین محدودیت‌های ترافیکی که در این منطقه به وجود آمده است، رفت و آمد به حرم را سخت‌تر کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه افزایش خودروهای برقی در محدوده اطراف حرم اتفاق مطلوبی است، خاطرنشان کرد: همچنین سرویس‌های حمل و نقل عمومی از پردیسان، شهرک فاطمیه، شهرک مهدیه و … به سمت حرم مطهر نیز باید افزایش پیدا کند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه قم توسعه بسیاری داشته ولی نیازهای آن نیز قابل رفع شدن است، یادآور شد: بسیاری از نیازهای فرهنگی و اجتماعی قم را با همکاری حوزه و بسیج و مجموعه‌های مختلف می‌توان پاسخ داد.

نوشته های مشابه
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.