سهم شهر قم از عوارض آلایندگی صنایع پیگیری شود

شهردار قم خواستار پیگیری سهم شهر قم از عوارض آلایندگی صنایع، دریافت تسهیلات از صندوق ملی محیط‌زیست و اجرای کمربند سبز شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سهم شهر قم از عوارض آلایندگی صنایع پیگیری شود
شناسه : 72697 | انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در نود و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم و خطاب به مدیرکل محیط‌زیست استان قم اظهار داشت: شهر قم در حوزه حفظ محیط‌زیست و توسعه فضای سبز بسیار قوی عمل کرده است؛ به گونه‌ای که سالانه ۷۰۰ میلیارد تومان برای فضای سبز شهر قم و بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برای مدیریت پسماند هزینه می‌شود.

وی سرانه فضای سبز شهر قم را بیش از ۲۰ مترمربع اعلام کرد و افزود: امروز هیچ زباله‌ای به‌صورت مستقیم دفن نمی‌شود و مدیریت روزانه ۷۰۰ تن زباله نشان از اهمیت مدیریت شهری به مسائل زیست‌محیطی است.

شهرداری قم با اشاره به سهم هزار میلیارد تومانی برخی شهرداری‌ها از عوارض آلایندگی درحالی‌که یک ریال هم در این زمینه به شهرداری قم پرداخت نمی‌شود، تصریح کرد: امروز همه مطالبات از شهرداری می‌شود درحالی‌که حقوق شهر قم در صندوق ملی محیط‌زیست و پرداخت عوارض آلایندگی به شهر قم در نظر گرفته نمی‌شود.

وی آلودگی شهرک شکوهیه را یادآور شد و گفت: اجرای کمربند سبز خارج از محدوده شهری بوده و دستگاه‌های دیگر باید به کمک شهرداری برای تکمیل این موضوع بیایند.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اقدامات ویژه‌ای که شهرداری قم در حوزه مدیریت پسماند انجام داده است، اظهار داشت: تکمیل این اقدامات نیازمند ارائه مشوق‌هایی برای بخش خصوصی است که در این زمینه تسهیلات صندوق محیط زیست می‌تواند به کمک شهر قم بیاید.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.