۸۰ ملک در طرح بهسازی محله «دروازه‌ری» تملک می‌شود

مدیر منطقه یک شهرداری قم گفت: در طرح بهسازی محله دروازه‌ری، معبر ۱۸ متری تعریف‌شده که برای رسیدن به این هدف نیاز به تملک ۸۰ ملک وجود دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۸۰ ملک در طرح بهسازی محله «دروازه‌ری» تملک می‌شود
شناسه : 72690 | انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجید محمدرضاخانی با اشاره به مؤلفه‌های اصلی بازآفرینی پایدار و یکپارچه محله دروازه‌ری به‌عنوان یکی از محلات قدیمی و شهیدپرور قم، اظهار کرد: اصلاح نظام مدیریتی، توجه به مشارکت گسترده مردم، هماهنگی بین بخشی، سیاست تقاضامحور و استفاده از نیروهای متخصص ازجمله مواردی است که می‌تواند موجب عملکرد خوب در اجرای این پروژه شود.

به عقیده وی، فرسودگی و زوال شهری در محله دروازه‌ری حاصل نبود نگاه یکپارچه برای نظام مسائل بافت شهری است که این موضوع بر طرح‌ها اقدامات بازآفرینی سایه افکنده است.

وی اضافه کرد: این مسائل موجب شده ساکنین نیز به‌مرورزمان انگیزه نوسازی و برنامه‌ریزی را کنار بگذارند که یک نگاه یکپارچه و جامع می‌توان نقش مهمی در موفقیت طرح‌ها و برنامه‌ها برای احیای این محله ارزشمند ایفا کند.

مدیر منطقه یک شهرداری قم با اشاره به اینکه در طرح‌های بالادستی عرض خیابان دروازه‌ری ۱۸ متری تعریف‌شده است، گفت: همچنین بر اساس کمیسیون ماده پنج استان در سال ۱۴۰۰، حدود ۱۳ هزار مترمربع به‌عنوان فضای شهری اعم از فضای بازی، مراکز خدمات ناحیه‌ای، مجموعه فرهنگی و ورزشی ، فضای سبز، تأسیسات و تجهیزات شهری تعریف‌شده است.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح تعداد کل تملکات در مسیر خیابان شهدای دروازه‌ری ۱۳۶ ملک با مساحت ۱۲ هزار مترمربع است که از این میزان تاکنون ۵۶ ملک در طول سال‌های متمادی تا سال ۱۴۰۰ تملک شده است.

رضاخانی با اشاره به اینکه ۸۰ ملک هم معادل ۶۸۰۰ مترمربع باقی‌مانده است، گفت: از این ۸۰ ملک باقی‌مانده ۱۵ ملک به مساحت ۲ هزار و ۱۰۰ مترمربع مسکونی، ۳۰ ملک به مساحت ۷۵۰ مترمربع تجاری و ۳۵ ملک به مساحت ۳۹۵۰ مترمربع مسکونی تجاری هستند.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی در اسناد مالکیتی این املاک ادامه داد: از ۸۰ ملکی که در این پروژه باید تملک شود، ۲۱ ملک سند تک‌برگ داشته و ۳۰ ملک قول‌نامه‌ای هستند. همچنین ۲۹ ملک مشاعی در این مسیر قرار دارد.

مدیر منطقه یک شهرداری قم با اشاره به اینکه ارزش ریالی این ۸۰ ملک ۲۰۰ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود، گفت: از ۸۰ ملک در مسیر تعداد ۴۹ ملک اولویت اول نیاز به تملک و مابقی اولویت دوم هستند.

وی با اشاره به اینکه چهار ملک در مرحله توافق هستند خاطرنشان کرد: ۱۴۷ نوبت اخطار به مالکین املاک در مسیر در این پروژه داده‌شده است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.