سامانه «قمیار» گامی ارزشمند در ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: سامانه «قمیار» بسیاری از خدماتی را که تا پیش از این مجبور بودیم به‌صورت حضوری و با هزینه و انرژی بسیار آنها را انجام دهیم، به ساده ترین شکل ممکن و به‌صورت غیرحضوری امکان‌پذیر کرده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سامانه «قمیار» گامی ارزشمند در ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان
شناسه : 72683 | انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی مؤمن حجازی در گفت‌وگویی در خصوص سامانه «قمیار»، اظهار کرد: وقتی سخن از شهر و شهرداری به میان می‌آید، بسیاری از شهروندان تصور می‌کنند تنها مسئولیت این ارگان، تمیز کردن چهره شهر و پاکیزگی چهره شهر است، در حالی که شهرداری‌ها دارای مسئولیت‌های مهمی همانند عمران شهری و حمل و نقل و ترافیک و ایجاد فضای فرهنگی و صدها مأموریت دیگر هستند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم افزود: در مسیر ارتقای آگاهی شهروندان در جهت وظایف شهرداری، میز «قمیار» سامانه کاربردی برای شهروندان در قم فعالیت دارد.

وی با اشاره به این خدمات بیان کرد: در این راستا خدماتی از قبیل اطلاع از خدمات قابل ارائه شهرداری قم به ویژه خدمات غیرحضوری و الکترونیک و حوزه شهرسازی و ثبت ملک و دریافت پروانه و پایان کار و استعلامات شهرسازی و حوزه حمل‌ونقل و طرح ترافیک و کیف پول راننده و پرداخت عوارض خودرو ارائه می‌شود.

حجازی عنوان کرد: همچنین از طریق این سامانه خدماتی چون برپایی ایستگاه صلواتی و دیده‌بان شهر و پرداخت الکترونیک شهروندی و شارژ حساب شهروندی و سوابق آن و پرداخت کرایه تاکسی از طریق QRکد و پرداخت قبوض و ثبت درخواست های شهروندان و پیگیری سوابق و مشاهده مراحل پیشرفت درخواست‌های ثبت شده در کارتابل های اختصاصی هر شهروند و بانک اطلاعات جامع شهر قم به ویژه در مباحث زیارت و گردشگری به مردم ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی اطلاع از برنامه‌ها و رویدادهای مهم شهر و شرکت در مسابقات شهروندی با جوایز نفیس از ویژگی هایی این سامانه «قمیار» است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با بیان اینکه قم یار یک یار و یاور خوب برای شهروندان قم تصریح کرد:اپلیکیشن قم‌یار از طریق بازار و مارکت روی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود و یا از طریق وب‌سایت قم یار به نشانی Qomyar.qom.ir می‌توان به خدمات آن دسترسی پیدا کرد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.