آغاز دوره‌های آموزشی آشنایی با فضای سبز در کتابخانه‌های عمومی قم

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم گفت: دوره‌های آموزشی آشنایی با فضای سبز و محیط‌زیست با مشارکت شهرداری قم در کتابخانه‌های عمومی قم برگزار می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز دوره‌های آموزشی آشنایی با فضای سبز در کتابخانه‌های عمومی قم
شناسه : 72681 | انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی توکلیان در جلسه‌ای که به‌منظور بررسی تفاهم‌نامه مشارکت بین سازمان سیما و منظر و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان در سالن جلسات نهاد برگزار شده با اشاره به اقدامات مدیریت شهری در حوزه فضای سبز، گفت: توسعه و نگهداری فضای سبز شهر قم در سالیان اخیر دچار تحول بنیادی شده که این حاصل استفاده از کارشناسان متخصص و تلاش شبانه‌روزی عوامل این حوزه است.

وی افزود: اگر زائر و یا مسافری بعد از گذشت ۵ سال وارد قم شود این تغییر چشمگیر کاملاً قابل احساس بوده و تجربه فردی من در مدیریت شهری تهران گویای این است که خواست و نظر همه نهادها مرتبط از جمله شورای اسلامی شهر، شهرداری و به‌طورکلی مجموعه مدیریت استان بر توسعه فضای سبز شهر قم است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم به‌ضرورت ترویج فرهنگ کاشت درخت و مراقبت از فضای سبز نیز اشاره کرد و افزود: نگهداری و مراقبت و توسعه این فضای سبز قطعاً بدون مشارکت شهروندان میسر نیست و می‌بایست از ابزار فرهنگ به‌منظور ترویج این موضوع ببین شهروندان استفاده کرد.

توکلیان ادامه داد: بر همین اساس و به‌منظور ارتقای سطح مطالعه و نیز ترویج کتاب و کتاب‌خوانی و تولید فکر و افزایش معلومات عمومی و تخصصی و همچنین ارائه خدمات آموزشی فنی، تخصصی، شهروندی در حوزه فضای سبز و برخورداری از امکانات متقابل، تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان سیما، منظر و فضای سبز و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در حال تدوین است.

رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان قم افزود: این تفاهم‌نامه به‌منظور پایه‌ریزی، گسترش، تقویت و بهبود روابط و همکاری‌های متقابل، استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود و بالقوه علمی – پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و بهره‌گیری متقابل از امکانات و منابع کتابخانه‌ای بین سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قم منعقد خواهد شد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.