ادامه خیابان استاد فقیهی نیازمند ارائه طرح ویژه است/ طرح ویژه بافت تاریخی قم تدوین می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی قم با بیان اینکه ادامه اجرای پروژه خیابان استاد فقیهی نیازمند ارائه طرح ویژه است، گفت: در مدیریت جدید اداره‌کل راه و شهرسازی این طرح ویژه موردتوجه قرار گرفته و به‌زودی یک طرح ویژه جامع برای کل بافت را شاهد خواهیم بود که برای خیابان استاد فقیهی و سایر نقاط دیگر راه‌گشا باشد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ادامه خیابان استاد فقیهی نیازمند ارائه طرح ویژه است/ طرح ویژه بافت تاریخی قم تدوین می‌شود
شناسه : 72524 | انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا ارجمندی در گفت‌وگویی اظهار داشت: پروژه‌هایی که در بافت تاریخی قرار دارد، اداره کل راه و شهرسازی موظف است طرح ویژه ارائه دهد و میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هم به اقتضا، حمایت‌های مصوبه‌ای خود را در شورای عالی انجام می‌دهد که در این زمینه ادامه پروژه استاد فقیهی هم از این امر مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه هر تغییری که بخواهد در بافت تاریخی انجام شود، باید از طریق اداره کل راه و شهرسازی در قالب طرح ویژه به شورای عالی معماری شهرسازی ارجاع شود، ابراز کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نظر کارشناسی را در این زمینه ارائه می‌دهد و اگر این نظر مثبت بود، طرح ویژه تصویب می‌شود و بعضاً هم ممکن است‌ شورای عالی معماری و شهرسازی برخلاف نظر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری طرحی را تصویب کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم ادامه داد: در مدیریت جدید اداره کل راه و شهرسازی این طرح ویژه موردتوجه قرار گرفته است و به‌زودی یک طرح ویژه جامع برای کل بافت را شاهد خواهیم بود که برای خیابان استاد فقیهی و سایر نقاط دیگر راه‌گشا باشد.

ارجمندی اضافه کرد: قطعاً اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هم تنگ ناهایی دارد، اما در این زمینه هرگونه همکاری را انجام خواهد داد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.