تشریح قرارداد اجرای پروژه بسط شرقی

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شهرداری قم، آخرین وضعیت اجرای پروژه بسط شرقی حرم مطهر را تشریح کرد و گفت: برای این پروژه کاربری‌هایی مانند ۴ طبقه پارکینگ با ظرفیت ۱۶۰۰ واحد، یک طبقه پایانه خودروهای عمومی (اتوبوس و تاکسی)، فضای باز شهری (بسط) و مراکز تجاری و خدماتی مرتبط با نیازهای زائر پیش‌بینی‌شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تشریح قرارداد اجرای پروژه بسط شرقی
شناسه : 72325 | انتشار : ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی رمضانی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص پروژه مجتمع پارکینگ و پایانه و بسط ضلع شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س)، اظهار داشت: عرصه پروژه طبق تصویب کمیسیون ماده ۵ به میزان ۴۳ هزار متر بود که به دلیل وجود معارضات ملکی و عدم همکاری مالکین به ۲۴ هزار مترمربع تقلیل پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این پروژه مهم، قرارداد مشارکتی با سرمایه‌گذار بخش خصوصی صورت گرفت، ابراز کرد: برای این پروژه کاربری‌هایی مانند ۴ طبقه پارکینگ با ظرفیت ۱۶۰۰ واحد، یک طبقه پایانه خودروهای عمومی (اتوبوس و تاکسی)، فضای باز شهری (بسط) و مراکز تجاری و خدماتی مرتبط با نیازهای زائر پیش‌بینی‌شده است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شهرداری قم، مدت‌زمان این قرارداد را ۴۵ ماه از زمان ابلاغ دانست و گفت: فازبندی پروژه در راستای رفاه زائرین جهت بهره‌مندی از فضای پارکینگ و عبور و مرور در اولویت قرار گرفته است؛ به‌طوری‌که حداکثر ظرف مدت ۱۸ ماه باید مسیر تردد زائرین روی سطح فراهم شود.

وی برخی موانع و مشکلات در اجرای پروژه را مورد اشاره قرار داد و گفت: مقاومت برخی مالکین در توافق با شهرداری جهت واگذاری ملک‌های واقع در محدوده پروژه، وجود شبکه‌های آب، برق و گاز و تأسیسات و تأخیر در واگذاری عرصه فروشگاه متبرکات حرم مطهر(س) ازجمله مشکلات در روند اجرایی این پروژه است.

نوشته های مشابه
برگزاری تورهای تخصصی قم‌گردی و حرم‌گردی در قم
پیش‌بینی ۲۱۷ هزار تن آسفالت برای سطح معابر قم در سال ۱۴۰۳
افزایش بوستان‌های شهری قم
تلاش شهرداری برای خرید ۳ رام واگن مترو از چینی‌ها
رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
بازارچه‌های مشاغل خانگی در قم ساماندهی می‌شوند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.