تجلیل از پدر شعر آیینی در قم

مراسم بزرگداشت شعر آیینی و تجلیل از محمدعلی مجاهدی پدر شعر آیینی با حضور جمعی از شاعران، هنرمندان و مسئولان در قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تجلیل از پدر شعر آیینی در قم
شناسه : 72210 | انتشار : ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی حوزه هنری قم، مراسم بزرگداشت شعر آیینی و تجلیل از محمدعلی مجاهدی پدر شعر آیینی با حضور جمعی از شاعران، هنرمندان و مسئولان در قم برگزار شد.

در ابتدای این نشست که با اجرای سید محمدجواد شرافت همراه بود، دکتر حسین محمدی مبارز ضمن بزرگداشت روز شعر آئینی و سخنانی در تجلیل از استاد مجاهدی دبیر دائمی دبیرخانه شعر آئینی، شعری با موضوع حضرت «حر» قرائت کرد.

در ادامه ناصر فیض شاعر و مدیر دفتر حفظ و اشاعه زبان فارسی ضمن قرائت یکی از اشعارش،‌ خاطراتی از محمدعلی مجاهدی متخلص به پروانه را برای حاضران بازگو کرد.

*مجاهدی جمع بین شریعت و طریقت است

محمود حبیبی کسبی مسئول دفتر شعر آیینی حوزه هنری نیز درباره محمدعلی مجاهدی گفت: شاعران شناخته شده‌ای در این جلسه حضور دارند که از مکتب استاد برآمدند و قد کشیدند. بنده از حسرت‌هایم این بود که کمتر از محضر استاد استفاده کردم و به دوستان شاعر قمی رشک بردم که چنین از محضر ایشان استفاده کرده‌اند.

همچنین یوسفعلی میرشکاک در وصف محمدعلی مجاهدی گفت: ایشان جمع بین شریعت و طریقت هستند. استاد شاعر تربیت می‌کنند و انجمن شاعران گرد ایشان به معنی اولای کلمه شاعر هستند. از قبل مرید ایشان بودم و مرید ایشان هستم.

در ادامه با حضور رئیس حوزه هنری استان قم و جمعی از شاعران پیشکسوت حاضر در جلسه هدایایی از جمله تابلویی به خط مسعود نجابتی تقدیم محمدعلی مجاهدی شد.  

*انسان در مراحل رشد باید به استحقاق برسد

در پایان پدر شعر آئینی ضمن تشکر از برگزار کنندگان و حاضران خاطر نشان کرد: انسان در مسیر معنویت و رشدش باید به مرحله استحقاق برسد. اگر سالکی به این مرحله برسد غیرممکن است که وصل خدا نصیبش نشود. استحقاق هم با سحرخیزی، شب زنده‌داری، عشق به خدا و خلوت با او، با این نگاه که خدا ناظر اوست،‌ حاصل می‌شود. باید با خدا آشتی کرد، خداوند انسان را دوست دارد پس چرا ما از او دور باشیم؟

وی خاطرنشان کرد: تمام عوامل امکان بر سفر او نشسته‌اند. رحمانیت خدا حد ندارد اما رحیمیت‌اش نصیب بندگان خاصش می‌شود. مَنّیت، شهرت و درآمد، فاصله انداخته بین ما و خدا. اضطراری باید در ما ایجاد شود و از کثرت‌گرایی دور شویم. راه، راه راز آلودی‌ست چرا که دنیا دنیای راز آلودی‌ست.

همچنین سید محمدجواد شرافت تصریح کرد: در آینده نزدیک مجموعه اشعار «ایستاده باید مرد» سروده محمدعلی مجاهدی به همت حوزه هنری قم منتشر خواهد شد. مجموعه‌ای سه جلدی از زندگی‌نامه ایشان هم توسط حوزه هنری قم در دست تدوین است که انشالله به زودی شاهد انتشار آن هستیم.

در این مراسم برخی از شاعران حاضر در جلسه از جمله؛ محمدجواد الهی‌پور، مرتضی آل کثیر، محمد غفاری، حسن خسروی وقار،‌ احمد علوی، سید مهدی موسوی،‌ علی‌اصغر شیری، راضیه مظفری و شهاب الدین خالقی و … به شعرخوانی پرداختند. علی خالقی و سید حمید رضا برقعی نیز از جمله حاضران در این جلسه بودند.

تجلیل از پدر شعر آیینی در قم

تجلیل از پدر شعر آیینی در قم

تجلیل از پدر شعر آیینی در قم

تجلیل از پدر شعر آیینی در قم

تجلیل از پدر شعر آیینی در قم

تجلیل از پدر شعر آیینی در قم

تجلیل از پدر شعر آیینی در قم

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.