برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ۴۰ بقعه قم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم از اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی و برپایی مراسم عزای حسینی در ۴۰ بقعه شاخص استان خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ۴۰ بقعه قم
شناسه : 72201 | انتشار : ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اوقاف قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم الحرام و دهه نخست عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) اظهار کرد: محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است و عاشورا، مکتبی است درس آموز و سرشار از آموزه‌های تعالی بخش و بسان خوانی گسترده، با انبوهی از مائده‌های آسمانی است.

وی افزود: بی شک، آنان که بر سر این سفره مهمان می‌شوند به درستی، درس‌های این مکتب را فرا می‌گیرند و خیر دنیا و آخرت را برای خود به ارمغان می‌برند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در ادامه به اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی همانند سال‌های گذشته در قم اشاره و ابراز کرد: بر این اساس ۴۰ بقعه متبرکه میزبان عزاداران حسینی خواهند بود.

وی ادامه داد: این مراسم شامل سخنرانی اساتید حوزوی، مداحی مادحان اهل بیت عصمت و طهارت و شعرخوانی شاعران آئینی در مدح و وصف امام حسین (ع) و یاران با وفایشان است.

اسکندری با بیان اینکه ویژه برنامه‌های مختلفی همچون راه‌اندازی دسته‌های عزاداری همزمان با شروع ماه محرم و روزهای تاسوعا و عاشورا هم در این چارچوب پیش‌بینی شده است گفت: برخی بقاع متبرکه اقدام به برپایی ایستگاه‌های صلواتی می‌کنند و بعضی هم ضیافت شام برای عزاداران تدارک دیده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: همزمان با مراسم تعویض پرچم گنبد حضرت ابوالفضل العباس (ع) در کربلا، آئین تعویض پرچم گنبد حرم امامزاده سید علی (ع) از نوادگان حضرت ابوالفضل (ع)، در شهر مقدس قم برگزار شد.

وی تصریح کرد: آئین‌های دیگری همچون مراسم «احلی من العسل» و «بانوان زینبی» هم طبق سنت همه ساله و با محوریت بقاع متبرکه شاخص استان قم برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.