ضرورت بازنگری سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش‌ افزوده در برنامه هفتم توسعه

شهردار قم با تأکید بر اهمیت وصول سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش‌ افزوده در آبادانی و عمران شهرها، گفت: در برنامه هفتم مالیات ارزش‌ افزوده از ۹ درصد به ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده، در صورتی‌ که سهم شهرداری‌ها تغییری نکرده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضرورت بازنگری سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش‌ افزوده در برنامه هفتم توسعه
شناسه : 72175 | انتشار : ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که با حضور مدیرکل امور مالیاتی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: تعامل خوب مدیریت شهری و اداره کل امور مالیاتی استان عامل اختصاص سهم شهر از مالیات بر ارزش افزوده شد.

وی، مالیات ارزش‌افزوده را سهم شهر دانست و افزود: یکی از درآمدهای شهر وصول سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده است که در صورت پرداخت نشدن، شهر دچار چالش‌های بزرگی می‌شود.

شهردار قم، یکی از چالش‌های شهر را ارائه خدمات به بعضی از مرکز تجاری مستقر در قم دانست و خاطرنشان کرد: بعضی از بنگاه‌های تجاری خدمات را از شهر قم دریافت کرده‌اند، در صورتی که مالیات خود را به تهران یا سایر شهرها پرداخت می‌کنند که باید به این موضوع رسیدگی شود.

سقائیان‌نژاد با انتقاد از برنامه توسعه هفتم کشور، تصریح کرد: در برنامه هفتم مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده، در صورتی که سهم شهرداری‌ها تغییری نکرده است و چهار درصد باقی‌مانده باید اصلاح و بازنگری شود، در حالی که هزینه نگهداری و توسعه شهر مرتب در حال افزایش است.

وی ادامه داد: ثابت ماندن سهم شهرداری‌ها در مالیات بر ارزش افزوده در حالی است که طی سال‌های گذشته اجرای یک زیرگذر ۴۰ میلیارد تومان برای شهر هزینه داشت، اما امروز بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

شهردار قم از اختصاص ندادن عوارض آلایندگی سوخت به شهر قم خبر داد و گفت: هیچ عوارض آلایندگی سوختی به شهر قم پرداخت نشده و در حال پیگیری حق شهر در این بخش هستیم.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.