از حق مردم کوتاه نخواهیم آمد/ تعداد کلانتری‌های قم کافی نیست/ شخصاً از محلات آلوده به مواد مخدر بازدید می‌کنم

فرمانده انتظامی قم با تأکید بر اینکه تعداد کلانتری‌ها در قم متناسب با جمعیت استان نیست، گفت: برای افزایش درجه و تعداد کلانتری‌ها در حال مکاتبه هستیم اما بخشی از این مشکل به کمبود نیرو مربوط می‌شود، چرا ما باید در بحث جذب نیروی بومی در قم مشکل داشته باشیم و مجبور شویم از استان‌های دیگر و قومیت‌های مختلف برای خدمت در قم نیرو جذب کنیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
از حق مردم کوتاه نخواهیم آمد/ تعداد کلانتری‌های قم کافی نیست/ شخصاً از محلات آلوده به مواد مخدر بازدید می‌کنم
شناسه : 72078 | انتشار : ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سردار محمدرضا میرحیدری در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در مرکز فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم، از تقویت تعاملات با نهادهای مختلف استان به عنوان یکی از اولویت‌های دوره جدید فرماندهی انتظامی استان یاد کرد و گفت: نهادهایی که در انجام وظیفه کوتاهی کنند و باعت تضییع حق و حقوق مردم و نظام شوند باید بدانند پلیس در ابتدا اشکالات را به آنها گوشزد خواهد کرد و در صورت عدم اصلاح و جبران، به مقامات بالادستی و دستگاه قضایی انعکاس خواهد داد.

وی با تأکید بر اینکه از حق مردم و جامعه کوتاه نمی‌آییم، گفت: همچنین هر نوع کوتاهی از جانب مجموعه انتظامی و کم‌توجهی در اجرای مأموریت‌ها که باعث تضییح حقوق مردم شود، دل و جان دنبال به دنبال اصلاح آن خواهیم بود و سعی می‌کنیم نسبت به رفع آن اقدام و با عاملان برخورد شود.

فرمانده انتظامی قم با بیان اینکه مردم مهمترین رکن جامعه هستند، تصریح کرد: ما به دنبال توسعه امنیت فراگیر در جامعه هستیم و نقش مردم را در حفظ امنیت به عنوان نقش اصلی می‌شناسیم و مأموریت‌ها را بر همین مبنا شکل خواهیم داد و طرح امنیت محله‌محور را بر همین محور به منظور مقابله با آسیب‌های اجتماعی دنبال خواهیم کرد.

    از حق مردم کوتاه نخواهیم آمد/ تعداد کلانتری‌های قم کافی نیست/ شخصاً از محلات آلوده به مواد مخدر بازدید می‌کنم

میرحیدری بر لزوم افزایش سطح ارتباطات فراجا با مردم تأکید کرد و گفت: جلب رضایت مردم به عنوان یک اولویت دنبال می شود، هفته‌ای یک جلسه در مساجد و هر دو هفته یک‌بار در مجموعه ۱۹۷ پاسخگوی همشهریان خواهم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر یکی از اولویت‌های فراجاست، گفت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر فقط به دنبال کشف نیستیم و بیشتر به صورت محله محور به دنبال رفع دغدغه‌ها درخصوص حضور فروشندگان و خرده فروشان مواد مخدر هستیم در همین راستا گشت‌های آشکار مبارزه با موادمخدر را درجهت پاک‌سازی محلات راه‌اندازی کردیم و پیگیر پای کار آوردن دستگاه‌های مسئول برای درمان معتادان متجاهر حاضر در سطح شهر هستیم.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع ۴۷۱ هزار و ۵۰۴ تماس مردمی با سامانه ۱۱۰ در قم داشتیم که از این میزان ۵۳ درصد نیازمند راهنمایی کارشناسان فراجا بوده و ۴۷ درصد نیز عملیاتی شده است و اولویت‌بندی این تماس‌ها شامل جرائم عمومی اموال و اشخاص، مباحث مربوط به راهور، نزاع و سرقت بوده است.

از حق مردم کوتاه نخواهیم آمد/ تعداد کلانتری‌های قم کافی نیست/ شخصاً از محلات آلوده به مواد مخدر بازدید می‌کنم

میرحیدری با بیان اینکه پلیس قم روزانه ۱۵۰۰ مأموریت عملیاتی در استان داشته است، گفت: کثرت مأموریت‌ها باعث می‌شود گاهی مأموران ما در اجرای عملیات‌ها و حضور در میدان تأخیر داشته باشند که از همشهریان عذرخواهی می‌کنم.

وی اضافه کرد: تعداد کل تماس‌ها در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه، ۲۴ درصد رشد داشته و تعداد تماس عملیاتی شده ۸ درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی قم در خصوص جرائم مربوط به سرقت عنوان کرد: در این حوزه با کمک مردم و توجه به اصل پیشگیری همچنین کمک گشت‌های رضویون بسیج، در سرقت مغازه‌ها ۴۰ درصد، منازل ۲۲درصد، خودرو ۳۲ درصد، موتورسیکلت ۱۷درصد و درقاپ‌زنی ۲۲ درصد کاهش را شاهد بودیم.

میرحیدری با بیان این‌که در حوزه جرائم رایانه‌ای متاسفانه آمار و ارقام افزایشی بوده است، اضافه کرد: در این حوزه شاهد افزایش ۷.۹ درصدی هستیم، البته پلیس فتای استان قم در کشف وقوع جرم همواره جزء برترین‌های کشور بوده است اما باید در راستای ارتقای سطح دانش مردم در این حوزه فعالیت کنیم.

از حق مردم کوتاه نخواهیم آمد/ تعداد کلانتری‌های قم کافی نیست/ شخصاً از محلات آلوده به مواد مخدر بازدید می‌کنم

وی افزود: در حوزه جرائم اقتصادی مربوط به احتکار شاهد افزایش ۸ درصدی عملکرد فراجا در این حوزه بودیم و از ابتدای سال جاری تاکون ارزش ریالی کشفیات فراجا ۹۷۰ میلیارد ریال بوده است، همچنین در ارتباط با برخورد با پرونده‌های بالای ۵ میلیارد ریال درحوزه قاچاق کالا با افزایش ۷درصدی مواجه بودیم.

فرمانده انتظامی استان در خصوص آمارهای مربوط به مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: در ارتباط با دستگیری قاچاقچیان در حوزه موادمخدر ۴۸درصد رشد عملکرد و همچنین افزایش ۱۷ درصدی در جمع‌آوری معتادان متجاهر را داشتیم و میزان مجموع موادمخدر کشف شده در استان قم یک تن و ۹۰۰کیلوگرم بوده است.

میرحیدری با اشاره اهمیت فعالیت معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم اظهار کرد: ۶۸ مورد از پرونده‌هایی که به مراکز مشاوره ارجاع داده شده به مصالحه منجر شده و سعی داریم با اهتمام در این بخش شاهد کاهش میزان پرونده‌هایی باشیم که به دستگاه قضا ارسال می‌شود.

وی ابراز داشت: در تصادف‌های فوتی از ابتدای امسال تا پایان ۲۲ تیرماه جاری در حوزه پلیس‌راه ۹ درصد و تصادف های جرحی ۱۰ درصد کاهش داشتیم اما تصادفات خسارتی ۱۴ درصد افزایش را نشان می دهد.

از حق مردم کوتاه نخواهیم آمد/ تعداد کلانتری‌های قم کافی نیست/ شخصاً از محلات آلوده به مواد مخدر بازدید می‌کنم

فرمانده انتظامی قم ادامه داد: طی مدت مذکور تصادف‌های فوتی درون شهری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن یک درصد رشد داشته در حالی که تصادف جرحی ۹ درصد کاهش و خسارتی نیز ۳۰ درصد افزایش داشته است.

میرحیدری با اشاره به اینکه مجموع تماس با سامانه ۱۹۷، ۹ درصد در مدت مذکور کاهش داشته است، گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل انتقادات پنج درصد کاهش، شکایات ۶۱ درصد کاهش و تقدیر و تشکر از پلیس ۴۳ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: اتباع خارجی شامل دو دسته هستند، دسته اول کسانی‌ هستند که دولت برای حضور آن ها مجوز صادر کرده و اگر مرتکب جرم شوند خصوصا اگر جرم خشن باشد باید با خانواده از کشور طرد شوند و کسی که حق مردم ما را تضییع کند هزینه آن را سنگین پرداخت خواهد کرد.

از حق مردم کوتاه نخواهیم آمد/ تعداد کلانتری‌های قم کافی نیست/ شخصاً از محلات آلوده به مواد مخدر بازدید می‌کنم

فرمانده انتظامی قم ادامه داد: دسته دوم از اتباع غیر مجاز هستند و در برخی مشاغل سخت چون کارایی بالاتری دارند صاحبان مشاغل سخت منفعت فردی خود را بر منافع جمعی ترجیح می دهند و از آنها استفاده می کنند این در حالی است که باید احترام به جامعه و قانون بگذارند و اگر این گونه باشد افراد تبعه خارجی غیر مجاز به کشور ورود پیدا نمی‌کنند.

میرحیدری افزود: نزدیک به ۲۷۰ نفر از اتباع خارجی غیر مجاز دو هفته گذشته توسط پلیس قم جمع آوری و جهت طرد از کشور تحویل مقامات مربوطه شدند.

وی همچنین در بحث مبارزه مواد مخدر، اضافه کرد: گشت پلیس مبارزه با مواد مخدر فعال شده و حتی خود بنده و همکارانم با لباس شخصی در محله‌های مختلف حاضر می‌شویم و از نزدیک در جریان این مسئله قرار داریم، در عین حال همشهریان هم باید احساس تکلیف داشته باشند و محلات آلوده را به پلیس انعکاس دهند.

فرمانده انتظامی قم افزود: جمع‌آوری معتادان متجاهر توسط پلیس و درمان آنان توسط دستگاه‌های مسئول در اولویت قرار دارد.

از حق مردم کوتاه نخواهیم آمد/ تعداد کلانتری‌های قم کافی نیست/ شخصاً از محلات آلوده به مواد مخدر بازدید می‌کنم

میرحیدری در خصوص ناامنی در برخی بوستان‌ها، گفت: روشنایی بوستان‌ها باید تقویت و ورودی پارک‌ها برای ورود موتورسیکلت‌ها مسدود شود.

وی همچنین با تأکید بر اینکه کلانتری‌ها فضای مناسبی برای خدمت به مردم ندارند، گفت: بنده به استاندار و شهردار هم عرض کردم وضعیت فعلی کلانتری‌ها در شأن مردم و همکاران ما نیست.

فرمانده انتظامی قم با تأکید بر اینکه تعداد کلانتری‌ها در قم متناسب با جمعیت استان نیست، گفت: برای افزایش درجه و تعداد کلانتری‌ها در حال مکاتبه هستیم، البته بخشی از این مشکل به کمبود نیرو مربوط می‌شود، چرا ما باید در بحث جذب نیروی بومی در قم مشکل داشته باشیم و مجبور شویم از استان‌های دیگر و قومیت‌های مختلف برای خدمت در قم نیرو جذب کنیم.

میرحیدری خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد مأموران جدید نیروی انتظامی از خود مردم قم جذب شوند و جوانان قمی نسبت‌به خدمت در مجموعه انتظامی استان احساس مسئولیت کنند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.