مدیرعامل خانه موسیقی در گفت‌وگو با «شهر۲۰»:

سمفونی «خط شکنان» ادای دین اهالی موسیقی به شهداست/ عوامل ارکستر سمفونی از اجرا در قم استقبال می‌کنند

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی و تهیه‌کننده سمفونی «خط شکنان» با بیان اینکه تولید این اثر فاخر ادای دین به رزمندگان و شهدای لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) است، گفت: این کار آمادگی دارد که در قم هم اجرا شود و استقبال هم می‌کنیم، امیدواریم مسئولان تمهیدی بیندیشند و همراهی کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سمفونی «خط شکنان» ادای دین اهالی موسیقی به شهداست/ عوامل ارکستر سمفونی از اجرا در قم استقبال می‌کنند
شناسه : 71987 | انتشار : ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱   پرینت

حمیدرضا نوربخش تهیه‌کننده سمفونی خط شکنان در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» با اشاره به رونمایی و اجرای این سمفونی در تالار وحدت تهران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرماندهان نظامی، مسئولان استان قم و اهالی فرهنگ و هنر و موسیقی، اظهار کرد: تولید سمفونی «خط شکنان» ادای دین بود به شهدای عزیز دفاع مقدس و کسانی که سال‌ها زحمت کشیدند و جهاد کردند و از همه حیثیت و خاک و آبروی کشور دفاع کردند، عزیزانی که خیلی از آنها هنوز گمنام هستند و حق‌شان ادا نشده است.

وی با قدردانی از همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد رودکی، مؤسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر و ستاد ملی کنگره شهدای قم، گفت: عباس محمدی شعر این اثر را سرود و بهزاد عبدی آهنگ و ملودی بسیار زیبایی برای این سمفونی ساخت و ارکستر سمفونیک تهران به رهبری منوچهر صهبایی به بهترین شکل اجرا کرد.    

مدیرعامل خانه موسیقی با اشاره به حضور جمعی از ایثارگران و اهالی فرهنگ و هنر قم در هنگام اجرای سمفونی «خط شکنان» در تالار وحدت، اظهار کرد: بسیاری از کسانی که در سالن حضور داشتند از همشهریان قمی بودند و خوشبختانه با این کار ارتباط برقرار کردند.

تصاویر/ اجرای سمفونی خط شکنان در تالار وحدت سمفونی «خط شکنان» ادای دین اهالی موسیقی به شهداست/ عوامل ارکستر سمفونی از اجرا در قم استقبال می‌کنند

نوربخش در خصوص امکان اجرای سمفونی خط شکنان در قم، گفت: فکر می‌کنم زمینه اجرای آن در شهر قم باشد، امیدواریم موفق شویم این کار را برای مردم عزیز قم اجرا کنیم تا از تماشای این سمفونی زیبا لذت ببرند.

این هنرمند شناخته شده استان قم تأکید کرد: از طرف ما مانعی برای اجرای این سمفونی در قم وجود ندارد، این کار آمادگی دارد که اجرا شود و استقبال هم می‌کنیم، امیدواریم مسئولان تمهیدی بیندیشند و همراهی کنند.

تهیه‌کننده سمفونی خط شکنان در خصوص اشتیاق خود برای تولید این اثر فاخر با موضوع شهدای قم با توجه به اینکه از بسیجیان لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب در دوران دفاع مقدس بوده است، گفت: من برای تولید این اثر و ادای دین به هم‌رزمانم وظیفه داشتم، بسیاری از شهدای لشکر رفقای عزیز من بودند، بسیاری از این شهدا کسانی بودند که سال‌ها باهم زندگی کرده بودیم، در یک محله سکونت داشتیم، در مدرسه همکلاسی و در لشکر نیز هم‌رزم و همراه بودیم.

نوربخش خاطرنشان کرد: من وظیفه داشتم و دارم به این عزیزان ادای دین کنم و به همین دلیل برای تولید سمفونی «خط شکنان» شور و اشتیاق و وسواس خاصی داشتیم تا اثری در خور شأن شهدای قم تولید شود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.