عطر «هفت بهار نارنج» در جشنواره «حوا» می‌پیچد

در سومین روز اکران فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم «حوا» در قم، علاقه‌مندان به تماشای رایگان ۵ فیلم کوتاه، دو مستند و دو فیلم بلند «هفت بهار نارنج» و «کاپیتان» در سینما ونوس می‌نشینند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
عطر «هفت بهار نارنج» در جشنواره «حوا» می‌پیچد
شناسه : 71594 | انتشار : ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سومین روز جشنواره بین‌المللی فیلم «حوا» در قم با اکران ۵ فیلم کوتاه، دو مستند و دو فیلم بلند در سینما ونوس دنبال می‌شود.

در سانس نخست این جشنواره از ساعت ۱۵ تا ۱۷ علاقه‌مندان به فیلم کوتاه به تماشای «لیلا» به کارگردانی مجتبی اسپنانی، «محافظ» به کارگردانی حسین دارابی، «جان داد» به کارگردانی سهیلا پورمحمدی، «گجو» به کارگردانی سینا محمدیان و «مرگ پروانه» به کارگردانی سید محمدحسین حسینی می‌نشینند.

جشنواره فیلم «حوا» در دومین سانس خود در ساعت ۱۷ تا ۱۹ پذیرای تماشاگران فیلم «کاپیتان» به کارگردانی محمد حمزه‌ای است که بهمن‌ماه سال گذشته در جریان اکران فیلم‌های جشنواره فجر در قم دو بار به روی پرده رفت.

حمزه‌ای که شش سال قبل نخستین فیلم بلندش را با بازی و تهیه‌کنندگی نیکی کریمی ساخته بود، برای ساخت دومین فیلم بلندش دست روی یک سوژه انسانی با موضوع کودکان سرطانی گذاشته و به سراغ محل درمان کودکان سرطانی در بیمارستانی رفته که مملؤ از امید به زندگی است.

پانته‌آ پناهی‌ها، پژمان بازغی، امیرحسین بیات، بهار نوحیان، ارغوان شعبانی، شایان دارمی‌پور و پرهام غلاملو از بازیگرانی هستند که در «کاپیتان» بازی می‌کنند.

عطر «هفت بهار نارنج» در جشنواره «حوا» می‌پیچد

اما دیگر فیلمی که از ساعت ۱۹ تا ۲۱ مهمان علاقه‌مندان به هنر هفتم در جشنواره «حوا» می‌شود، فیلم «هفت بهار نارنج» ساخته فرشاد گل سفیدی است که از آثار راه‌یافته به چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر بود.

این فیلم روایتگر یک ملودرام عاشقانه‌ از قصه زندگی استاد نصیریان است و عشقی را به تصویر می‌کشد که تمام وجودش را احاطه کرده و سال‌ها بعد از به کما رفتن همسر هم رهایش نمی‌کند.

استاد علی نصیریان، لادن مستوفی، سارا رسول‌زاده، فرهاد آئیش و هومن حاجی عبداللهی از بازیگران «هفت بهار نارنج» هستند.

عطر «هفت بهار نارنج» در جشنواره «حوا» می‌پیچد

«کل فاطمه» ساخته مهدی زمان‌پور کیاسری و «لوتوس» ساخته محمدرضا وطن‌دوست دو فیلم مستندی هستند که در روز سوم جشنواره فیلم حوا در ۲۱ تا ۲۳ به روی پرده سینما ونوس می‌رود.

مستند «کل فاطمه» روایتی متفاوت از یک زن روستایی ناشنواست که با وجود محدودیت‌هایی که دارد هم به امور فرزندانش رسیدگی می‌کند، هم زمین شالیکاری دارد و امرار معاش کشاورزی و دامداری می‌کند.

مستند «لوتوس» از زندگی پیرزنی قاب گرفته که ۱۲ سال در انتظار مجوز ورود به جزیره نشسته است تا به دیدار تنها ساکن آن برود. مستندی که در جشنواره‌های خارجی نیز دیده شد و جوایزی دریافت کرد.

خاطرنشان می‌شود نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «حوا» به همت بنیاد بین‌المللی گوهرشاد همزمان با هفته عفاف و حجاب از ۲۰ تا ۲۳ تیرماه در پایتخت و تعدادی از استان‌های کشور از جمله قم برگزار می‌شود.

برگزاری این جشنواره در قم با حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه بوده و تماشای آثار جشنواره برای تمامی علاقه‌‌مندان رایگان است.

نوشته های مشابه
طرح جامع شهرک سوم پرنیان قم ابلاغ شد
نجات جان مادر باردار قمی
ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری
طلب ۶ هزار میلیاردی شهرداری قم از نهادهای دولتی
فاز نخست خط یک مترو قم برق‌دار شد
همکاری مستقیم ۱۰ سازمان شهرداری قم با آموزش و پرورش استان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.