در گفت‌وگو با «شهر۲۰» عنوان شد

حمایت اداره‌کل ارشاد قم از برگزاری برنامه‌های فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب

مشاور امور بانوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از حمایت این اداره‌کل از طرح‌های فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب در قالب جدول ۱۷ خبر داد و گفت: عفاف و حجاب یکی از موضوعات در اولویت اداره‌کل برای تخصیص بودجه به مؤسسات و برگزاری برنامه‌های فرهنگی است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
حمایت اداره‌کل ارشاد قم از برگزاری برنامه‌های فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب
شناسه : 71539 | انتشار : ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵   پرینت

مریم شیرین‌آبادی فراهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، با اشاره به نام‌گذاری بیست‌ویکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب، اظهار کرد: فرهنگ عفاف و حجاب به عنوان یکی از مهمترین آموزه‌های دین اسلام از ضروری‌ترین ملزومات جامعه بشری در راستای رشد و تعالی جامعه است.

وی پاسداری از حریم عفاف و حجاب را در راستای حفظ استقلال هویتی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: بانوان در سایه عفاف و حجاب به گوهر ارزشمند کرامت انسانی دست خواهند یافت و اهالی فرهنگ و هنر ورسانه در تبیین این موضوع رسالت دارند.

مشاور امور بانوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات این اداره‌‌کل در حوزه عفاف و حجاب پرداخت و اظهار کرد: عفاف و حجاب از رسالت‌های مهم این اداره‌کل است و تلاش شده در قالب اجرای برنامه‌های متعدد ادبی، فرهنگی، هنری و سینمایی به این موضوع اهتمام ورزیده شود.

فراهانی از تدوین پیش نویس منشور حجاب و عفاف اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خبر داد و گفت: این پیش‌نویس بعد از تأیید نهایی به مجموعه‌های اداره‌کل ابلاغ خواهد شد.

وی از حمایت این اداره‌کل از طرح‌های فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب در قالب جدول ۱۷ خبر داد و گفت: عفاف و حجاب یکی از موضوعات در اولویت اداره‌کل برای تخصیص بودجه به مؤسسات و برگزاری برنامه‌های فرهنگی است.

وی یکی دیگر از برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در حوزه عفاف و حجاب را اهدای کتاب به اقشار مختلف جامعه عنوان کرد و گفت: بخش قابل توجهی از کتاب‌های اهدایی اداره‌کل با موضوعات ارزشی و دینی نظیر عفاف و حجاب به مجموعه‌های فرهنگی، کتابخانه‌ها، مؤسسات، مساجد و گروه‌های مردمی اهدا شده است.

مشاور امور بانوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین به اختصاص یک جلسه شورای فرهنگ عمومی به موضوع حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: در حاشیه این نشست، نمایشگاهی از ۵۰ کتاب تازه منتشر شده با موضوع حجاب و عفاف برپا شد و مورد بازدید آیت‌الله سعیدی امام جمعه قم، شاهچراغی استاندار قم، ذوالنور نماینده مجلس، مقیمی معاون استاندار و دیگر مسئولان استان قم قرار گرفت.

فراهانی اضافه کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در صدور مجوز کتاب با موضوع عفاف و حجاب بیشترین همراهی را داشته و مجوز این آثار را در کمترین زمان صادر کرده است.

وی همچنین به مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در برنامه‌های فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: بسیاری از محافل ادبی، برپایی نمایشگاه‌های هنری، تولیدات فیلم کوتاه و مستند و انیمیشن، نمایش‌های خیابانی و … که به محوریت عفاف و حجاب از سوی انجمن‌ها و مؤسسات فرهنگی و هنری برگزار شده، با همراهی و مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

مشاور امور بانوان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به نقش مؤثر رسانه‌ها در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: از رسانه‌های استان خواسته شده به طور ویژه در تمام ایام سال نسبت‌به تولید محتوا و پوشش اخبار و رویدادهای فرهنگی با موضوع حجاب و عفاف اهتمام داشته باشند و تولیدات رسانه‌ای با مراجعه به نشریات و رسانه‌های برخط قابل مشاهده است.

فراهانی اضافه کرد: در راستای اهمیت موضوع عفاف و حجاب و ایجاد انگیزه برای تولید محتوا در رسانه‌ها، یکی از سرفصل‌های بخش ویژه جشنواره‌های مطبوعات استانی و ملی به این موضوع اختصاص داشت.

مشاور امور بانوان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در پایان به مشارکت این اداره‌کل در برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «حوا» با موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: این جشنواره با موضوع زن و حمایت از خانواده از ۲۰ تا ۲۳ تیرماه در قم برگزار می‌شود و تماشای فیلم‌های این جشنواره برای عموم بانوان و اقشار مختلف جامعه رایگان است. 

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.