نصب ۱۵۰۰ دستگاه کارت‌خوان در تاکسی‌های قم

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قم از نصب ۱۵۰۰ دستگاه کارت‌خوان در تاکسی‌های قم خبر داد و گفت: اگر شهروندان از رانندگان تاکسی مطالبه داشته باشند و از دستگاه کارت‌خوان استفاده کنند، راننده نیز مجاب به نصب دستگاه می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نصب ۱۵۰۰ دستگاه کارت‌خوان در تاکسی‌های قم
شناسه : 71422 | انتشار : ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، قاسم طالبی با اشاره به اقدامات این سازمان در جهت خدمت به شهروندان و تاکسیرانان در شهر قم، اظهار داشت: الکترونیکی کردن تاکسی‌ها یکی از این اقدامات است که در اواخر سال گذشته، حدود ۴۰۰ دستگاه تاکسی‌ها مجهز به دستگاه کارت‌خوان بانکی شد.

وی با بیان اینکه با جلساتی که با شرکت تأمین‌کننده دستگاه کارت‌خوان داشته‌ایم، ۱۵۰۰ دستگاه کارت‌خوان بر روی تاکسی‌ها نصب‌شده است، افزود: در حال حاضر ۵ هزار و ۹۱۴ دستگاه تاکسی در سطح شهر فعال بوده که یکی از مشکلات، تهیه دستگاه‌های کارت‌خوان با توجه به تقاضای زیاد از سوی رانندگان است.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قم اضافه کرد: ۲۵درصد از دستگاه‌های کارت‌خوان به دلیل مشکلات ممکن است به معنای واقعی فعالیت نداشته باشند، اما تاکنون توانسته‌ایم طبق تفاهم‌نامه با شرکت طرف قرارداد، اقداماتی را در دستور کار داشته باشیم و چشم‌انداز این طرح آن بوده که حداقل ۴ هزار دستگاه را بتوانیم پوشش دهیم.

وی با تأکید بر اینکه در صورت استقبال شهروندان و مطالبه‌گری در این زمینه می‌توانیم این دستگاه‌ها را افزایش دهیم، ابراز کرد: اگر شهروندان از رانندگان تاکسی مطالبه داشته باشند و از دستگاه کارت‌خوان استفاده کنند، راننده نیز به این سمت می‌آید تا دستگاه را نصب کند.

طالبی با اشاره به اجرای برنامه‌هایی برای هوشمندسازی و پرداخت الکترونیکی خاطرنشان کرد: از سال ۹۹ بحث کیو آر کد را در دستور کار قرار دادیم و روی دستگاه تاکسی‌ها نصب آن آغاز شد ولی یکی از مشکلات این بود که تمامی شهروندان باید گوشی هوشمند داشته باشند تا از طریق بارکد خوان کرایه را پرداخت کنند، که ازاین‌رو نتوانستیم موفق باشیم.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.