وجود ۲۷۰ هکتار بافت فرسوده در منطقه ۳ قم

مدیر منطقه سه شهرداری قم با اشاره به وجود ۲۷۰ هکتار بافت فرسوده در سطح منطقه، گفت: ساماندهی این بافت اقدامی بین‌سازمانی و بین وزارتخانه‌ای است و تنها بخشی از اختیارات را شهرداری در بحث صدور پروانه و تراکم دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
وجود ۲۷۰ هکتار بافت فرسوده در منطقه ۳ قم
شناسه : 71357 | انتشار : ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهرداد روحانی با اشاره به وجود ۲۷۰ هکتار بافت فرسوده در سطح منطقه ۳ قم، اظهار داشت: ساماندهی این بافت اقدامی بین‌سازمانی و بین وزارتخانه‌ای است و تنها یکسری اختیارات را شهرداری در بحث صدور پروانه و تراکم دارد.

وی با بیان اینکه صدور پروانه در این محدوده رایگان بوده و شهرداری هزینه‌ای دریافت نمی‌کند و حتی یک طبقه تشویقی برای بافت فرسوده داشتیم، ابراز کرد: در سال جاری نیز با همتی که شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی داشتند دوطبقه مازاد بر دیگر نقاط شهر تراکم ارائه می‌شود.

مدیر منطقه سه شهرداری قم یادآور شد: در بخش‌های دیگر، برای ساخت‌وساز ارگان‌هایی مثل راه و شهرسازی، سازمان نظام‌مهندسی، بانک‌ها، بنیاد مسکن و… باید ورود داشته باشند و البته ۵۰ درصد کار هم به مشارکت مردم وابسته است.

وی با تأکید بر اینکه در بافت فرسوده امکان ارائه برخی خدمات مانند سرانه‌های فرهنگی، ورزشی و فضای سبز وجود ندارد، مطرح کرد: برای پیشبرد این اهداف نیاز به تملک بوده و شهرداری اقداماتی در این زمینه را در دست دارد.

روحانی تصریح کرد: از لحاظ شهرداری امکانات و تسهیلات خوبی برای نوسازی بافت فرسوده ارائه می‌شود، اما گاهی مالکین، تمایلی به نوسازی ندارند و مشکلاتی از قبیل میانگین سنی مالکین نیز اثرگذار است.

مدیر منطقه سه شهرداری قم خاطرنشان کرد: در مورد پارکینگ نیز بحث‌های زیادی شکل‌گرفته است، چون این قطعات ریزدانه است و نمی‌توانند پارکینگ را تأمین کنند و تسهیلاتی در این بخش داده‌شده است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.