تعیین محدوده ایستگاه‌های اتوبوس قم با طرح جدید نقوش ترافیکی

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از اجرای نقوش ترافیکی جدید در خصوص تعیین محل توقف و ایستگاه اتوبوس‌های شهری خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تعیین محدوده ایستگاه‌های اتوبوس قم با طرح جدید نقوش ترافیکی
شناسه : 71274 | انتشار : ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حسین شعبان‌زاده اظهار داشت: تعیین و آشکارسازی علائم و قوانین ترافیکی در سطح شهر معمولاً به دو صورت نصب تابلوهای عمودی و اجرای نقوش روی آسفالت انجام می‌شود که رعایت نظم و انضباط شهری و توجه به زیبایی و منظر شهر ، موضوعی است که در این طرح‌ها حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه تابلوهای عمودی معمولاً شکل ثابت و استانداردی هم از نظر ابعاد و رنگ‌بندی و شکل‌ها، دارند افزود: اما در اجرای نقوش ترافیکی بخصوص تعیین محدوده‌های ایستگاه تاکسی و اتوبوس و همچنین پیاده راه‌های پیوسته می‌توان از اشکالی که به شکل بهتری طرح را به شهروندان و رانندگان نشان می‌دهد و همچنین برای وسایل نقلیه مجاز جذابیت و برای سایر وسایل حس ممنوعیت داشته باشند استفاده کرد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: در سال‌های گذشته محدوده توقف اتوبوس و تاکسی‌ها با اجرای خط‌های ترافیکی تعیین می‌شدند که بعضاً رانندگان بدون توجه به آن‌ها در این محدوده توقف و حریم اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها را رعایت نمی‌کردند، ولی با اجرای طرح جدید، محدوده ایستگاه به‌وضوح قابل روئیت است و ممنوعیت توقف برای سایر رانندگان را به‌خوبی نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.